|
מה לא לעשות בתביעת ביטוח
בשנים האחרונות חל מיתון שפגע באזורים רבים בעולם, וגם על ישראל המיתון לא פסח. רבים מהאזרחים ערכו תביעת ביטוח רכב מול חברות הביטוח השונות – החל מחברת הביטוח שבה הם מבוטחים וממשיך בחברות ביטוח שמבטחות אנשים שנפגעו בתאונת פגע וברח. ניסיון להונות את חברות הביטוח אינו דבר חדש, אולם תקופת מיתון רק מחריפה את התופעה. רק בשנה האחרונה נאמדו נתוני ההונאות של כל חברות הביטוח בכ -700-800 מיליון דולר, המהווים כ- 10-15% מכלל הפרמיות המשולמות מדי שנה לחברות הביטוח.
אז מה לא לעשות בתביעת ביטוח רכב?
זכרו כי מתעדים את כל השיחות שלכם מול כל רשימת חברות ביטוח רכב. כשאתם נפגעים באופן פיזי או כשהרכב שלכם נפגע עקב מקרה תאונה (ולא משנה מי הגורם), סביר להניח שאתם מודיעים גם לחברת הביטוח, וחשוב שכמה שיותר מוקדם. לא רצוי להשתהות עם הדיווח כדי שחברת הביטוח תוכל לחקור את המקרה, להביא את השמאי שלה ולהעריך את הנזק. כמו- כן יתכן והרכב זקוק לגרירה – לא ממש סביר שתשאיר רכב פגוע ואולי גם פרוץ לצידי הדרך, ובטח שלא באמצע הכביש. סביר שתזעיקו מיד את שירותי הגרירה, לכן כדי שהתביעה תזכה להתייחסות, הפגינו רצינות והזמינו את הגרר סמוך לקרות המקרה. ישנן שיטות יצירתיות שונות להונאת ביטוח רכב כמו למשל להזמין שירותי תיווך לגניבת הרכב לשטחים כדי להפטר מהרכב – התביעה עלולה להיפסל כשידוע שבעצם רציתם להחליף אותו, ועוד. כך בעל הרכב עלול להרוויח פעמיים – מכירתו לגריטה והונאת הסרק.
איך חברת ביטוח "עולה" על מקרה הונאה?
בחברות ביטוח ישיר מקליטים שיחות, מעסיקים חוקרי ביטוח למקרי הונאה, מאגרים מרכזיים לריכוז מידע של הונאה – אחד כזה הוקם ביוזמת משרד האוצר בשיתוף משרד המשפטים ומשרד התחבורה. בנוסף יש מערכות ממוחשבות של חברות הביטוח שפועלות סביב השעון. הצלבת המידע בין כולם נותנת תמונה ברורה יותר לגבי הונאות.
לפרטים נוספים על תוספות לביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|