ברוכים הבאים למאגר השאלות והתשובות של Israbit
בדף זה תוכלו למצוא שאלות ותשובות לשאלות נפוצות אשר נשאלים לעיתים קרובות על ידי הגולשים בפורטל שלנו, במהלך השנים ואשר קשורים לתחום הביטוח. במידה ויש לך שאלה שלא מצאת עליה תשובה באתר Israbit, צור עמנו קשר ונשמח לפרסם במאגר זה את שאלתך ותשובתנו בנידון.
כיצד מגישים תביעה לאחר מקרה של אירוע ביטוחי כגון תאונת דרכים. בעת הצורך?
1. פונים טלפונית אל חברת הביטוח או סוכנות הביטוח ממנה רכשתם את הביטוח.
2. זוכים למענה אנושי.
3. אם הפנייה נעשתה בשעות הלילה, מיד בבוקר תיצור מחלקת התביעות קשר עם הלקוח.
4. בשיחה ישאל הלקוח על אודות הארוע הביטוחי ויקבל את פירוט המסמכים שיש להציג או לאסוף ולאן עליו לפנות בכדי להמשיך בתהליך (למשל – מהיכן לקבל את הרכב החליפי אשר לו הוא זכאי).
האם חובה לקנות ביטוח מקיף וביטוח חובה אצל אותו הסוכן?
לא, ביטוח רכב ניתן לקנות בכל סוכנות ביטוח אלמטנרי ואצל חברות ביטוח הישיר ניתן לקנות כל אחד ממרכיבי ביטוח רכב לחוד ואין חובה לרכוש את ביטוח מקיף וביטוח חובה ביחד.
מכרתי את המכונית ואיני רוכש חדשה. איזה חלק מהפרמיה השנתית חברת הביטוח מחזירה?
במקרה של מכירת רכב, גניבתו או הוצאתו מכלל שימוש, חברת הביטוח חייבת להחזיר למבוטח את החלק היחסי של הפרמיה השנתית ששילם, בהתאם ליתרת תקופת הביטוח. לדוגמה: אם הביטוח עלה 1,200 שקל לשנה והרכב נמכר אחרי שישה חודשים, חברת הביטוח תחזיר למבוטח 600 שקל.
נפגעתי בתאונת פגע וברח ,את מי אני תובע?
את קרנית. קרנית הוא תאגיד שהוקם כדי לפצות נפגע הזכאי לפיצויים עקב תאונות דרכים ואין בידו לתבוע פיצויים מאת חברת ביטוח רגילה בשל אחת מהסיבות האלה: א. הנהג האחראי לתאונה אינו ידוע (למשל בתאונת "פגע וברח") ב. אין לנהג הפוגע ביטוח חובה בתוקף ג. המבטח שהוציא את הפוליסה נמצא בתהליך פירוק או שמונה לו מנהל מורשה.
|