סיכום תלונות על חברות ביטוח בתחום ביטוח רכב
אגף הפיקוח על שוק ההון מוציא בכל שנה דו"ח אשר מדרג את חברות הביטוח הפועלות בישראל בהתאם למספר התלונות שהתקבלו על ידי לקוחות שרכשו פוליסת ביטוח. כיאה לגוף הממונה על התלונות ואשר מספק הגנה על צרכני הביטוח, יכול פרסום הדוח לגרור אחריו תגובות נלהבות ונסערות כאחד ובשאיפה גם שינויים מבניים באופן שינוע תהליכים פנים ארגוניים, דבר שישליך באופן ישיר על הטיפול בלקוח הביטוח הבודד.
אז מה המסקנה שאותה נוכל להסיק מהדו"ח שפורסם לשנת 2009?
הנתונים האובייקטיבים מראים כי חברת הביטוח שירביט וביטוח ישיר הינם המובילות בכמות התלונות היחסיות שנרשמו ותועדו כנגדן. חשוב לציין כי הדירוג בא לשקף את מספר התלונות שהוגשו על ידי הצרכנים באופן יחסי לגודל החברה והפעילות הביטוחית שמתקיימת בה. את המקום האחרון (בתכלס המקום הראשון) תפסה חברת שומרה וביטוח חקלאי. מחברות הביטוח הגדולות הצליחה להתברג הראל במקום הראשון.
ומה התוצאות שהתקבלו בתחום ביטוח הרכב?
צרכני ביטוח הרכב נוטים להגיש כמות תלונות רבה וזאת בעיקר בעקבות אופן הליך רכישת הפוליסה והתחרות הרבה שמתקיימת בשוק. שוק דינמי ורווי שחקנים מביא לירידת מחירים אבל גם לצערנו בעלייה בכמות התלונות.
אז איזו חברת דורגה במקום הרע ביותר בתחום ביטוח הרכב?
גם פה הצביעו הצרכנים על חברת שירביט כחברת הביטוח שגרמה להם לחוסר שביעות רצון בהיקפים הגדולים ביותר.
מי דורגה עם הציון הטוב ביותר בתחום ביטוח הרכב?
שומרה, ביטוח חקלאי והכשרת היישוב תפסו את המקום הראשון, דבר שמשקף באופן די מדוייק את כל צרכני הביטוח כלפי החברות הללו (לאו דווקא צרכני ביטוח רכב).
מה צריכים להסיק מכך צרכני הביטוח?
המסקנה מחזקות את הדעה הרווחת של מביני הדבר בתחום ביטוח הרכב.
א. חובה להשוות מחירים, אל "תתקעו" מספר שנים אצל סוכן ביטוח או חברת ביטוח מבלי לבדוק בכל שנה את המחיר.
ב. חובה להתלונן, אל תוותרו על זכותכם להתלונן. רבים מהמתלוננים למענה, דבר שאפשר להם לשפר את נקודת הפתיחה במאבק מול חברת הביטוח. אחרים פשוט עזרו בשיקוף תמונת המצב.
לקבלת מידע נוסף על תלונות כנגד חברות ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר |