|
רפורמת ביטוח רכב
החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הפלת"ד אשר חוקק בשנת 1975 הוא האבן המרכזית לרפורמה שהונהגה עד אז. מחירי ביטוח חובה שולמו לתאגיד הביטוח אבנר, איגוד לנפגעי תאונות דרכים. על פי החוק, כל אחד יקבל פיצוי לפגיעתו בתאונת הדרכים, ללא קשר למידת אשמתו. ההליך הוא שעל הנפגע להמציא את תביעת הביטוח ולצרף את המסמכים הרלוונטיים כשהתביעה על גובה הפיצוי תתברר כמו כל תביעה משפטית. הרווחים שחברת אבנר תפיק מכל פרמיית ביטוח חובה עומדים על 70%, ואילו כל חברת ביטוח אשר הוציאה פוליסה בשם "אבנר" הרוויחה 30%.
הרפורמה ששינתה את סדרי עולם הביטוח
חברות הביטוח עודדו את חברת אבנר לבקש את ייקורו של מחיר הביטוח, בטענה שהענף מפסיד. בכך דאגו למלא את הכיס באופן חוקי ובאמצעות החוק. השיטה הזו חזרה על עצמה מול ועדת הכספים של הכנסת עד שלשלמה אליהו – בעליה של חברת הביטוח "אליהו" הגיעו מים עד נפש וביקש לפרוש מחברת "אבנר", אשר שותפותו שם עלתה לו כסף רב בהיותו מסבסד לה את הפסדיה. השיקול שלו היה, שאם יפרוש מ"אבנר", יוכל להפחית את מחירי הביטוח ללקוחותיו ובכך לאפשר להם שוק תחרותי. בעקבותיו של אותו "יזם" פרשו עוד ועוד חברות ביטוח, כך שבחברת אבנר נותרו למעשה אותם אנשים שעשו ביטוח רכב למסורבי ביטוח. בדרך זו חברות הביטוח שמחזיקות את אבנר עלולות לקרוס בעקבות ההפסדים ששולמו ממקורות עצמיים.
תוצרי הלוואי של הביטוח
בעקבות אותו מאבק משפטי בין "אבנר" ל"אליהו", נחשפה שורת ליקויים: לדוגמה, המוסד המטפל בסוגים שונים של גורמים לתאונות: נפרץ ההבדל בין תאונת דרכים ובין תאונת עבודה שהמפצה עליה הוא המוסד לביטוח לאומי. ב- 1997 הכנסת קיבלה את "חוק בטוח רכב מנועי" והוסדר מבנה תחרותי לענף אשר טלטל את הענף מיסודו ואפשר לחברות הביטוח התפתחות עצמאית.
לפרטים נוספים על רפורמת ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|