|
ביטוח לרכב ישן
כשמדובר ברכב ישן, מתכוונים למעשה לרכב מיושן, שעל פי הגדרתו עברו למעלה מ- 19 שנים ממועד עלייתו לכביש. רכב מיושן חייב לשלם אגרה ובדיקה במכון רישוי (טסט) פעמיים בשנה לצורך חידוש הרישיון, חייב באישור מוסך לתקינות הרכב. מי שברשותו רכב מיושן חייב שלא להפסיק את תוקף רישיונו למשך שנתיים (הרי שלא משלמים אגרה על התקופה שמשרד הרישוי לא אישר את הרישיון), אלא שאם כן הופסק תוקף הרישיון לשנתיים – הרי שלא יהיה ניתן לחדשו שוב. היות והמדינה מעוניינת להוריד מהכבישים רכבים בני 20 ומעלה מפאת זיהום אויר חמור מדי שנה, היא אף מציעה תשלום כספי לאותם נהגים תמורת רכבם. ובעניין ביטוח רכב – מלבד ביטוח חובה (על פי חוק), סביר להניח שחברות הביטוח תסרבנה לבטח את רכבכם בכיסוי ביטוחי מקיף.
האם ביטוח רכב ישן משתלם?
החזקת ואחזקתו של רכב ישן גוררת הליכים נוספים מזה של רכב רגיל, בעיקר לאור העניין שרכבים מיושנים לא עומדים בתקנים של זיהום אויר, הם מיושנים ולא מהירים, ופחות בטיחותיים. כל פגיעה בהם עלולה לגרור החלפת חלקים שאינם כבר בנמצא (ולכן אולי יקרים), וכן עלולה להגיע מאוד בקלות להכרזה על הרכב כ"טוטל לוס", כלומר שגובה הנזק מוערך יותר מ- 60%. משמעות הפרט הזה היא שחברת הביטוח אמורה להחזיר לבעל הרכב את מלוא ערב הרכב, דבר שלא משתלם לה, במיוחד כשהסטטיסטיקה אומרת כי כל רכב משתתף בתאונה אחת לשלוש שנים, או כשבעקבות תקופת המיתון, ישנן הונאות ביטוח רכב ורכוש. חברת הביטוח תייקר את מחיר הביטוח, ואתם נשארים עם הדילמה.
איך לבטח רכב ישן?
במקום לרוץ אחרי כל חברות הביטוח במטרה להשיג ביטוח משתלם, תוכלו לעשות השוואה לכיסויים ועלויות של ביטוח רכב מקיף או בשילוב עם ביטוח חובה. אחרי שאתם מזינים את פרטיכם ואת פרטי הרכב שלכם, נציגי חברות הביטוח ירדפו אחריכם במטרה להציע לכם את ההצעה הטובה ביותר.
לפרטים נוספים על ביטוח לרכב ישן, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|