|
ביטוח רכב וירידת ערך
לקוחות מעטים בלבד מודעים לסכום ההשתתפות העצמית מסוג ירידת ערך בביטוח הרכב, כך עלה מסקר שערכנו בין מבוטחים שביקשו לקבל הצעה לביטוח רכב מינואר 2008. בעקבות הרשאה של הפיקוח על הביטוח רכב, רשאיות החברות לגבות החל מ-1.5% משוויו של הרכב בשל ירידת ערך לאחר תאונה. כך קורה שהמבוטח משלם פעמיים עבור אותו הנזק את ההשתתפות העצמית. פעמים רבות ניתן למצוא סוכנים כלשהם המגדילים את אחוז ההשתתפות אף ל-5% וזאת כדי לתת למבוטח הנחה נוספת בחתימה על הפוליסה וקניית הביטוח.
פוליסת ביטוח רכב תקנית
להלן ציתות מתוך פוליסת רכב תיקנית:
השתתפות עצמית לנזק של ירידת ערך
מכל פיצוי המגיע לפי פרק 1 ינוכה סכום השווה ל- 1.5% משווי הרכב (להלן:"השתתפות עצמית בסיסית") זולת אם בחר המבוטח בחתימתו על נספח נפרד לטופס הצעת הביטוח (להלן: "נספח ירידת ערך") בהשתתפות עצמית אחרת שהציע לו המבטח והדבר נרשם בדף הרשימה. לא חתם המבוטח על נספח ירידת ערך שבו בחר בהשתתפות עצמית שהציע לו מבטח, תחול ההשתתפות העצמית הבסיסית על נזק של ירידת ערך, בכל מקרה ביטוח, ואולם המבוטח יהיה רשאי לשנות את שיעור ההשתתפות העצמית הבסיסית, למפרע מיום תחילת תקופת הביטוח, אם יודיע על כך למבטח תוך חודש ימים מקבלת בדף הרשימה שבו צוינה השתתפות עצמית בסיסית, הודיע המבוטח על שינו כאמור יחולו דמי הביטוח בהתאמה מתחילת תקופת הביטוח.
חשוב לדעת
מבוטחים רבים לא מכירים להבדל הגדול בכיסוי הביטוחי. למרבה הצער, אצל כלל הציבור נחשב הביטוח המקיף למוצר זהה שהבדליו נעוצים בתג המחיר ותו לא. בפועל, מורכב הביטוח והוא מסובך מעט יותר מתפיסת הלקוח הממוצע אותו ואינו מורכב רק מאלמנטים כמו רכב חלופי, שירות גרירה, תיקונים ופיצויי גניבת רדיו-דיסק.
לפרטים נוספים על ביטוח רכב וירידת ערך, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|