|
חוזה ביטוח תקף גם אם המבוטח איחר בתשלום הפרמיה
כדי לבטח את עצמנו או את היקרים לנו במקרה של חלילה תאונה אנו רוכשים פוליסת ביטוח מאחת מחברות הביטוח השונות. מדי חודש אנו משלמים לחברת הביטוח, ובמקרים רבים העניינים מתנהלים על מי מנוחות ללא כל תקלה. אולם, ישנם מקרים בהם המבוטח סוגר את חשבון הבנק ובכל התהליך שוכח לעדכן את חברת הביטוח בפרטי החשבון החדש. על מנת לוודא שחברות הביטוח לא ינצלו מקרים כאלו, החוק אוסר על חברות הביטוח רכב לסרב לשלם תגמולי ביטוח בטענה שהמבוטח לא שילם פרמיות. בפועל, חוזה הביטוח תקף גם במקרים בהם המבוטח איחר בתשלום הפרמיות, או במקרים בהם המבוטח שילם פרמיות חלקיות בלבד, ואפילו גם אם המבוטח לא שילם ולו תשלום אחד של פרמיה.
חברות הביטוח זכאיות לבטל פוליסה למבוטח אשר אינו משלם פרמיות רק במידה והן מיידעות את הלקוח בשתי הודעות שונות מראש בכתב, ותוך מתן זמן של 21 יום להסדרת התשלום. בפועל, חברות הביטוח מתחכמות עם הפרשנות של החוק שמחייב אותן לטענתן לשלוח הודעת התראה אך לא לוודא שההודעה הגיעה אל יעדה. זהו מצב מצער מאוד שכן ישנם שופטים רבים שמצדדים בעמדת חברות הביטוח רכב, תוך התעלמות מהנזק האדיר העלול להיגרם לצרכן הנשאר ללא הגנה שמספקת פוליסת ביטוח במקרה של תאונה.
בימים אלה מסתמן שינוי במגמה בעקבות פסקי דין חדשים הרואים לנגד עיניהם את החשיבות שמייחס המחוקק בקשר לזכותו לקבל שתי הודעות נפרדות בכתב בטרם חברת הביטוח מבטלת את הפרמיה. בית המשפט והמחוקק רואים צורך להגן על זכויותיו של המבוטח מפני כוחן הגדול של חברות הביטוח לשם כך הוא שם דגש על מסירת המכתבים לידי המבוטח. במילים אחרות, על חברת הביטוח לשלוח את ההודעות בדואר רגיל, בדואר רשום, בפקס, על ידי שליח, או בכל דרך אחרת ובלבד שתוודא ותוכיח כי ההודעות נתקבלו בפועל אצל המבוטח.
לפרטים נוספים על חוזה ביטוח תקף, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|