|
הרפורמה בביטוח רכב חובה
עולם ביטוחי הרכב מתחלק לשניים: מה שהיה לפני שנת 1997 ומה שהיה לאחריה. בשנת 1997 נכנסה הרפורמה בביטוחי רכב חובה, אשר שינתה את פני עולם הביטוח כולו, ואפשרה לחברות ביטוח להתחרות ביניהן על לקוחות, תוך שהן מוזילות את מחיר המוצר ומעלות את רמת שירות ביטוח רכב. יעדיה המרכזיים של הרפורמה היו הוזלת מחיר ביטוח חובה ולייצר מבנה תחרותי אשר יעביר את התוצאות הכלכליות בענף הציבור אל חברות הביטוח רכב. כן, באמצעות הבדלה בין נהג זהיר ובין נהג בעל עבר תעבורתי, הוסכם כי כל מבוטח ישלם יותר ככל שימצא יותר "מסוכן" לחברות הביטוח.
הרפורמה – מהי וממתי?
החל משנות השבעים – אז חוקק חוק ביטוח חובה שגרם לכל בעל רכב לדאוג לביטוח חובה עבור רכבו ועל פי חוק ועד לשנת 1997, הייתה שיטה אחידה נהוגה מול כל הנהגים: מחיר ביטוח חובה אחיד ששולם לחברת אבנר עד ל- 1997. ביולי 1997, נכנסה הרפורמה בביטוח לתוקף, כשהיא כוללת בתוכה גם את ענף ביטוחי הרכב. עד לשנת 2004, רפורמת ביטוח רכב אשר אושרה על ידי משרד האוצר והפיקוח על הביטוח אפשרה לחברות הביטוח לשווק ביטוחי רכב במחירים הזולים ביותר כפי שמצאה לנכון. חברת אבנר פסקה באותה השנה להיות המבטח המשותף לכולם ולכל לקוח התאפשרה הבחירה בחברת הביטוח המשתלמת לו.
כיצד לקוחות מוצאים את חברת הביטוח המתאימה להם?
כשם שחברות הביטוח מתאימות מחירי ביטוח רכב, הן מעוניינות ללכוד ברשתן את הלקוחות הטובים ביותר עבורן, כלומר אלו שישלמו להן כסף מדי שנה בשנה ואפילו על תוספות לביטוח רכב, עבור שירותים שכנראה לא יפעילו ממילא, משום שאלו נחשבים לנהגים בטוחים. הלקוחות אשר יש להם תביעות ביטוח בשלוש השנים שקודמות לחידושו, יאלצו לשלם יותר.
לפרטים נוספים על הרפורמה בביטוח רכב חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|