מעבר מביטוח בסוכנויות קטנות בערים הקטנות לביטוח בסוכנויות גדולות
בעבר הלא רחוק היו מספר רב של סוכנויות לביטוח אשר היו פזורות ברחבי הערים במדינת ישראל. סוכנויות אלו אשר בדרך כלל היו עסק משפחתי אשר מספק פוליסות ביטוח לתושבי השכונה או לתושבי העיירה, התאפיינו בתיק לקוחות הומוגני אשר נאסף על בסיס אישי ואשר נשמר באדיקות במשך עשרות שנים ברצף. סוכנויות אלו סיפקו ללקוחותיהם סל ביטוחי די מצומצם יחסית לסל הביטוח אשר סיפקו חברות סוכנויות הביטוח הגדולות בישראל, רוב רובם עבדו עם חברת ביטוח אחת או שתיים, אשר סיפקו להם את פוליסות הביטוח אשר אותו הם מכרו ללקוחותיהם.
עם השינויים שעברה ישראל בשנות ה-90 ואשר כללו מעבר מחברה סוציאליסטית לחברה ליברלית המורכבת מחברות גדולות (בדומה למה שקורה בארצות הברית), ניכר כי סוכנויות רבות לביטוח עקב השוק החופשי והתחרות החופשי כלל אינן מצליחות לספק מחירים טובים ושירות טוב ללקוחותיהם. כלי התקשורת שהתפתחו עם כניסתו של האינטרנט והתפתחותם של הרדיו והטלויזיה במהלך שנות ה-90 הביאו לכך שכל אזרח במדינת ישראל נחשף לכל החברות הגדולות ולמחיריהן ביתר קלות. אם בעבר אזרח אשר רצה לרכוש ביטוח רכב למכוניתו החדשה, היה צריך להגיע ישירות אל סוכנות הביטוח שלו, אז כיום ניתן לרות באיזה קלות ניתן לרכוש פוליסת ביטוח באינטרנט או בטלפון ללא כל מפגש פנים אל פנים עם סוכן הביטוח אשר אצלו אתה רוכש את הביטוח.
בדומה לשוק משרדי עורכי הדין, נראה אם כן כי תיקי לקוחות רבים של סוכנויות לביטוח נמכרו לסוכויות גדולות או לחברות ביטוח גדולות וכך השוק הפך לשוק של חברות וסוכנויות גדולות. השאלה המתבקשת היא האם אין כבר במדינת ישראל מקום לסוכנויות מקומיות? והאם סוכנויות כאלו בכלל יכולות להתחרות עם הגדולות ולהציע ללקוחותיהם שירות טוב במקביל למחירים טובים על הפוליסה. באופן כללי לי נראה שבעידן הנוכחי אין מקום לסוכנויות קטנות כאלו. סוכנויות כאלו אשר מקבלות מלכתחילה מחירים פחות טובים מסוכנויות אחרות כללא יכולות להתחרות איתם על ליבו של הלקוח ולכן לפי דעתי ככל שיעבור הזמן נראה כיצד יכחדו כל הסוכנויות הקטנות.
לפרטים נוספים על הביטוחים שלנו, אנא השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |