שמאי רכב ממליץ מה לא לעשות לאחר תאונה
אנחנו יודעים שלאחר תאונה יש מספר תנאים בסיסיים אפילו שהחוק מכתיב לנו: לבדוק שכולם בסדר, אם יש גורמים שזקוקים לטיפול עזרה ראשונה בשטח, להעניק להם זאת קודם כל, ויש להנחות את מי שהועף מכלי רכבו או הולך רגל שנפצע שלא לזוז, על מנת שלא להזיז את עמוד השדרה, במקרה ונפגע. רק לאחר מכן יש לפנות לגורמים הנוספים שמטפלים: לאמבולנס, לחברת הביטוח ולמשטרה, שעוזרת בין השאר גם לנתב את התנועה אחרת מן הפקקים שמתפתחים באזור.
המלכודות הצפויות מידי חברות הביטוח לאחר תאונה
יש לזכור תמיד שיש אינטרס לחברת הביטוח שלא לשלם את כספי הפיצויים, גם אם התרחשה תאונה. במקרים אלו- חברת הביטוח עשויה לפצות כלכלית אולם לא במלוא סכום ההחזר מחברות הביטוח אותו ניתן היה להשיג בתנאים אחרים. כך למשל, הן ממליצות להשתמש בשמאי פנימי משלהן על מנת שיעריך את גודל הנזק. וכשמוערך נזק מופחת, כן סכום ההחזרים יפחת.
מוסכי הסדר- זולים וטובים?
למוסכי הסדר ישנו גם חלק בקיום האינטרס המנוגד לזה של בעל הרכב; המוסכים הללו למעשה קשורים לחברת הביטוח רכב במין הסכם שבו חברת הביטוח מפנה את לקוחותיה אליהם – ואילו הם מעניקים הנחה על הטיפול. האמנם? יכול להיות שהשירות יהיה נעים ומנומס, אולם יעניקו בשל מחיר נמוך יחסית חלקי חילוף משומשים, לא מקוריים, לא יעניקו טיפול רלבנטי או שיעניקו טיפול חלקי בלבד, על מנת שהלקוחות יאלצו לשוב אליהם במוקדם או במאוחר.
החוק מאפשר בחירה חופשית
כמו שמבוטחים בוחרים בעצמם את החברה לביטוח רכב בה יהיו מבוטחים, כך יוכלו לבחור בין מוסכי ההסדר לבין מוסך מורשה או אפילו לשים את מבטחם במכונאי רכב מטעמם ולבחור שמאי רכב מבין רשימת השמאים החיצוניים. למרות ששמאי חיצוני כרוך בשכר טרחה מעט גבוה יותר, יכול להיות שמחיר עמלו יגולם בפיצויי התביעה כפי שהומלצו על ידו, וכפי שחברת הביטוח תראה לנכון להשיב.
לפרטים נוספים על שמאי רכב ממליץ מה לא לעשות לאחר תאונה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |