|
השפעות גיל וניסיון הנהג על עלות פוליסות ביטוח רכב
הערכות סיכונים הן חלק מבנית תעריפי פוליסות למיניהן, וביניהן ביטוח רכב. מאז רפורמת ביטוח רכב והתפתחות התחרות על מחירי הביטוח והלקוחות המבוטחים בין חברת ביטוח אחת לשנייה, חברות ביטוח רכב עורכות סטטיסטיקות ומחקרים אקטואריים כדי לדעת כמה ישתנה המחיר לגבי כל סעיף וסעיף בביטוח. העניין נכון לגבי כל סוגי הביטוחים: ביטוח רכב, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כדי לקבוע את המחיר, חשוב להתעכב על הפרמטרים שמשנים את המחיר, וביניהם: גיל הנהג וניסיונו על הכביש (ותק רישיון הנהיגה).
גיל וניסיון מוזילים מחיר פוליסה
ההיגיון שעומד מאחורי הוזלת מחיר הפוליסה, הוא צבירת ניסיון על הכביש של נהג ותיק ומאידך – ייקור הפוליסות לצעירים משום שאלו תובעים הרבה יותר את הביטוח. כנראה שהמקור לבעיה נובע משעות מאוחרות של נסיעה על הכביש לאחר בילוי, רושם חברתי ועוד.
נהג צעיר משלם יותר
אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בתמחור ביטוח רכב, הוא גיל הנהג. הסטטיסטיקות מראות כי ככל שהנהג צעיר יותר, הוא יהיה מעורב ביותר תביעות ביטוח. זו הסיבה שישנו "נהג צעיר" מגיל 17 ועד לגיל 21 שישלם באופן אוטומטי דמי ביטוח גבוהים יותר כדי לממן כיסוי נזקים לתביעת ביטוח רכב פוטנציאלית, וזו גם הסיבה שחברות ביטוח נחלקות לשניים בתחום ביטוח "נהג צעיר" – חלק תגדרנה אותו עד לגיל 21 וחלק אחר- עד לגיל 24 – הכול בכלל אותן הערכות הסיכון והכדאיות.
ההבדל בין נהג צעיר לנהג חדש
ישנם מספר סוגי נהגים, כשהשכיחים ביותר: נהג צעיר, נהג חדש, נהג ותיק, נהג מזדמן ומורה נהיגה. ראוי לציין כי רבים מתבלבלים בין "נהג צעיר ל"נהג חדש", בעיקר בגלל שבגיל צעיר ההגדרות חופפות לאותו הגיל וממילא הוא ישלם דמי ביטוח רבים. ההבדל ביניהם הוא שנהג חדש יכול להיות בכל גיל מעל לגיל 17 ובתנאי שלא חלפו 24 חודשים מהוצאת רשיונו, ונהג צעיר חייב להיות בן 17-21 או 24 כאמור.
לפרטים נוספים על השפעות גיל וניסיון הנהג על עלות פוליסות ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|