תוקף הודעת ביטוח פוליסה ללא דורש
ידוע, כי על מנת לערוך חידוש פוליסת ביטוח רכב יש להחתים (פיזית) את המבוטח, ואילולא כן – חוזה ביטוח לא יהיה בתוקף. מה קורה מאידך, כשחברת הביטוח מעוניינת לבטל את חוזה הביטוח (לדוגמה – לאחר שהמבוטח לא מילא אחר התנאים שהוצבו לו לחוזה), שולחת למבוטח את הודעת הביטול אולם מצד שני לא התקבל על פי נוהג ההדורים אישור שהודעת הביטול הגיעה ליעדה? כאן יש לבדוק האם חוק החוזים הוא בתוקף במקרה זה, או חוק חוזה ביטוח.
יש לעמוד על השאלה- מדוע "לא נדרש"
על פי חוק חוזה ביטוח, על התובע למסור הודעה כתובה למבוטח (או להיפך) שאומרת כי מבחינתו הביטוח אינו שריר וקיים, ההודעה תשלח לכתובתו של המבוטח (במקרה זה) – כפי שהיא מעודכנת במשרדי חברת ביטוח רכב, ואילו תתבטל בתוך 15 ימים מיום מסירת הודעת הביטול לצד השני, הווה אומר – מיום שנדרשה. באם לא נדרשה, מה עושים? על התובע להראות כי עשה את כל המאמצים להודיע זאת למבוטח.
חברת הביטוח נתנה התראה על ביטול?
גם במידה וחברת ביטוח רכב העניקה למבוטח הראה לכך שעקב ריבוי תאונות ואירועי ביטוח היא תבטל את הפוליסה שבידה, יש מקום לצפות כי חברת הביטוח תשלח את הודעת ההתרעה או הביטול בסמוך למועד שבו הייתה התאונה על מנת שהמבוטח יוכל להיערך כלכלית ומבחינת הביטוח בהתאם, וגם אם טענה שעשתה כן ולכן העניקה סירוב תשלום של חברת ביטוח רכב והנתבע טען להיפך, הנתבע יוכל לנסות ולטעון כי לא קיבל את הודעת הדואר הרשום. כך, יטיל את נטל ההוכחה שוב על חברת הביטוח.
כתובת לא מדויקת?
אותו הדבר באם המבוטח עבר דירה, והכתובת לא עודכנה. השאלה שתישאל הוא מי אשם בכתובת הלא מדויקת האחרונה המעודכנת אצל חברת הביטוח. על פי פסקי דין קודמים שהיו בעניין, כשחברת הביטוח שולחת את המכתבים לכתובת לא מדויקת – ולא חשוב מה הייתה הסיבה, עליה לקבל הודעת "נדרש". לא קיבלה- אינה מבוטלת, והוצאות התביעות עליה.
לפרטים נוספים על תוקך הודעת ביטוח פוליסה ללא דורש, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |