|
מדריך ביטוח רכב – כיצד תובעים את חברת הביטוח?
חברת הביטוח שבוחרים ולמעשה יוצרים איתה חוזה ביטוח, היא חברת הביטוח שתתבעו במקרה של פגיעה בגוף חס וחלילה או ברכב שלכם. כאשר מתעורר אותו נזק התביעה שמגישים לחברת הביטוח עלולה להשפיע בעתיד על מחיר הפוליסה וכן על ערך ההשתתפות העצמית אותה תשלמו בדרך כלל בהפעלת התביעה, ולכן רצוי שתהיה מניבה תוצאות טובות מלכתחילה. להחלת תביעת ביטוח יש לנהוג על פי הנהלים המוכתבים מראש, ורוב האנשים משתמשים בעורך דין מייצג מטעם חברת הביטוח ולא בעורך דין פרטי. אז איך לנהל תביעת ביטוח רכב יעילה?
דיווח מיידי על הנזק, איסוף פרטי מידע מרביים
חברות ביטוח רכב פועלות כיום ממילא סביב השעון בכל ימות השבוע, לכן לא משנה אם פועלים באמצעות סוכן או ישירות מול חברת הביטוח – טלפון אחד למוקד מאפשר פתיחת תיק תביעה. למי שישנו סוכן – רצוי שהוא יתפעל את התהליך מרגע שיתוודע לעניין. ככל שמתעכבים עם הדיווח, חברת הביטוח עלולה לטעון כי ההשהיה גרמה לנזק רב יותר וכך תפצה אך על נזקים קטנים בלבד.
האם לחכות לשמאי רכב ולהשאיר את הרכב בצד?
לא ולא! לאחר הנזק נדרשת פעולה מיידית לתיעוד השטח. יש לצלם לא רק את הרכב אלא כל דבר שנמצא בסביבה ויכול להיחשב למעורב בתאונה. אין להודות בשום פנים ואופן באשמה בעברה, גם אם העניין נראה לכאורה נהיר וברור אלא להעביר את כל המידע שנצטבר כולל פרטים ועדויות של אנשים שחזו בכך בשטח או היו מעורבים אל חברת הביטוח או אל עורך הדין.
לקחת שמאי חיצוני או של חברת הביטוח?
יש יתרונות וחסרונות לשמאים כאלו ואחרים, אולם רצוי להיעזר בדרך כלל בשמאי חיצוני לחברה. השמאי יכול להעריך את הנזק שנעשה לרכב וימליץ לחברת הביטוח לפצות ולשפות את הנהג בגינו (ההמשך – נעוץ בתביעת הביטוח).
לפרטים נוספים על מדריך ביטוח רכב- כיצד תובעים את חברת הביטוח?, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|