|
מדריך מינוחי ביטוח רכב
שניים וחצי מיליון בעלי רכבים עושים את זה מדי שנה, ובתדירות של לפחות פעם אחת בשנה, אם לא יותר. ביטוח רכב – הוא עדיין אחת הפוליסות המבוקשות ביותר בארץ, אולם לא כל אחד יודע לומר מה מסתתר מאחורי המילים הקטנות שבין השורות. גם כשהפוליסה מוגשת בכתב במלואה, לא כל נהג ונהגת עוברים עליה בקפידה, מתוך המחשבה ש"ממילא הנציג הסביר לי לגבי הדברים הכלליים, ונתעמק בזה כשיהיה צורך". חוסר ההקפדה על המונחים הקטנים והמיקוח עליהם עלול ליצור מצב מביך שבו תיאלצו לשלם מאות שקלים מיותרים שיכולתם לחסוך.
טוטאל לוס
טוטל לוס או "טוטאל לוסט" כמו שרבים מכנים זאת בלשון העממית, זה מצב של אבדן מלא של ערך הרכב. המצב הזה נגרם כתוצאה מפגיעה בשלדת הרכב, או כל פגיעה שמוערכת על ידי שמאי רכב כפגיעה שהיא מעל 55% או 60% (או כפי שחברת הביטוח רכב הגדירה מראש), ועל כן הרכב יורד מן הכביש. כדי להתמודד עם מצב כזה ניתן מלכתחילה להוסיף הרחבה בנושא שכוללת רכב חלופי או החלפת "ישן תמורת חדש".
גבול אחריות
גבול האחריות של חברת הביטוח הוא גם נקרא תקרת ביטוח, כלומר גובה ההחזר המקסימאלי שחברת ביטוח מסכימה לפצות את המבוטח. תקרת הביטוח תוגדר מראש בחוזה, אולם היא מציינת רק ערך מקסימלי, לא את הסכום שישלח בפועל אל חשבון הבנק של המבוטח.
דמי השתתפות עצמית
דמי ההשתתפות העצמית נועדו כדי לרסן את הפניות של המבוטחים להפעיל את הביטוח בכל שני וחמישי, והם מותנים בתשלום מראש בביטוח – כלומר ככל שהמבוטח ישלם יותר כסף בחידוש ביטוח רכב שנתי, ישלם פחות דמי השתתפות עצמית בכל תביעת ביטוח. המבוטח ישלם את כל הסכום של דמי ההשתתפות כל עוד דמי ההחזרים גבוהים יותר.
לפרטים נוספים על מדריך מינוחי ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מיד |
|