|
החישוב של ביטוח החובה
בעל רכב? המדינה מחייבת אותך לעשות ביטוח חובה. זה לא חדש – חוק הפלת"ד משנת 1975 קבע זאת במטרה שלכל נפגע בתאונת דרכים תהיה הזכות החוקית לקבל פיצויים בגין פציעתו או הנזק שנגרם לגופו או לנפשו בעקבות תאונת דרכים. הביטוח הזה מאפשר לנפגעי תאונות הדרכים לקבל פיצוי לא רק מאת המדינה וקרן "קרנית", אלא גם בזכות אותו ביטוח חובה של הנהג הפוגע. לכל נהג אמנם יש ביטוח חובה כפי שהחוק חייב, אבל כל פוליסת ביטוח חובה היא אינדיבידואלית לאותו מבוטח ומתומחרת אחרת.
תנאים לתמחור ביטוח חובה
מחיר ביטוח חובה מתחלק לפרמטרים שווים בכל חברת ביטוח – למשל גילו של הנהג כשנהג צעיר משלם יותר, ותק הנהג כשנהג חדש משלם יותר מנהג ותיק, מין – נשים תשלמנה פחות מגברים, היסטורית התביעות שלו לחברות הביטוח בשלוש השנים האחרונות – מי שיש לו "כן" בסעיף הזה או מספר גבוה של תביעות ישלם הרבה לביטוח או שיסורב לעשות ביטוח, וכן אם היו לו שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות – אותו הדבר. וגם לרכב יש תפקיד בתמחור ביטוח חובה.
ההוצאה על ביטוח חובה
קבוצות המשלמים על ביטוח רכב חובה נחלקות לשניים: קבוצת הנהגים הזהירים שישלמו מחיר ממוצע ומטה, וקבוצת הנהגים המסוכנים, שישלמו מחיר ממוצע ומעלה. התעריף בנוי מתעריף סיכון – רכיב משתנה אצל כל סוג נהג, קרנית – אחוז אחד, הוצאות שמהוות כ – 16.5%. מתוך הסכום הסופי עדיין לחברות הביטוח יש יכולת לחלק הנחות, ככל שניתן להוכיח שמדובר בנהג זהיר.
הגורם העיקרי לשינוי תעריף ביטוח חובה
חברות הביטוח מונחות על פי עיקרון הסיכון. ככל שהסיכון של המבוטח להפעיל את הביטוח גדול יותר, המחיר לביטוח יהיה גבוה יותר, ולהיפך. בביטוח חובה, אחת הסיבות העיקריות לייקור מחיר הביטוח הוא גיל או ותק הנהג – לדוגמה פוליסת ביטוח חובה לנהג צעיר או חדש.
לפרטים נוספים על ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|