|
דמי השתתפות עצמית בביטוח רכב
בכל מקרה בו מגישים תביעה לחברת הביטוח לשם מימוש של פוליסת ביטוח רכב, העלות הכספית של חברת ביטוח היא גבוהה. יש לשכור שמאי רכב בכדי שיאמוד את שווי הנזקים שנגרמו לרכב, יש ניירת שיש להדפיס לשלוח ולתייק, יש לשלם לסוכני הבטוח המתעסקים במקרה ועוד. וכל זה גוזל כוח אדם, זמן וכסף. בשל כך, חברות הביטוח חוששות ממצב שבו הנהגים המבוטחים ינהגו מחוסר אחריות מפני שכל ההוצאות על הנזק לא יוצאים כלל מכיסם, וחוששות מפני תביעות שווא או תביעות על סכומים מגוחכים.
כיצד מגנה ההשתתפות העצמית על חברות הביטוח?
בכדי למנוע מצבים כפי שתיארנו, חברות הביטוח גובות דמי השתתפות עצמית מבעל הפוליסה המבקש פיצוי מחברת הביטוח. דמי ההשתתפות העצמית הוא סכום כסף אותו משלם הנהג המבוטח, ואת היתרה משלמת חברת הביטוח. במקרים בהם חברת הנזק הוא נמוך מדמי ההשתתפות העצמית, כל נטל התיקון נופל על כתבי הלקוח. באופן הזה חברות הביטוח מבטיחות כי לא יהיו תביעות שווא או תביעות בסכומים קטנים.
כיצד נקבעים גובה דמי ההשתתפות העצמית?
גובה דמי ההשתתפות העצמית משתנה מחברת ביטוח רכב אחת לאחרת, וניתן למצוא דמי השתתפות עצמית בסכומים שונים בהתאם לחברת הביטוח. לעיתים חברות הביטוח מתגמשות בסכומי ההשתתפות העצמית וניתן לשלם דמי השתתפות עצמית נמוכים בתמורה למחיר פוליסת ביטוח גבוה יותר או להיפך, לשלם פחות על הביטוח אולם יותר השתתפות עצמית במקרה של תביעה.
השתתפות עצמית במקרים של טוטל לוס
על פי החוקים שנקבעו על ידי מדינת ישראל, בכל מקרה של אבדן מוחלט של הרכב על חברת הביטוח לשלם ללקוח את מלוא ערכה של פוליסת הביטוח ללא דמי השתתפות עצמית. כלומר, המקרה היחידי בו לא נגבים דמי השתתפות עצמית מן המבוטח הם מקרים של טוטאל לוס.
לפרטים נוספים על דמי השתתפות עצמית, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|