|
התפתחות תחוקתית של ביטוח רכב חובה
בשנת 1975 נכנס לתוקף "חוק הפלת"ד" שקובע כי ביטוח חובה הוא חלק מפק"ל האחזקות של בעלי הרכב, ואילו נהיגה ללא ביטוח חובה היא בגדר עבירה על החוק מאז ועד להיום מעמד ביטוח חובה לרכב בישראל רק הולך ומתחזק, בהתאם לצורך ההולך וגובר בסיוע לנפגעי תאונות דרכים, ובפרט כשמתקיימת מציאות עגומה במיוחד כיום, כשנהגים שמבצעים תאונות "פגע וברח" פושעים ואינם מסייעים לנפגעים לעמוד על זכותם החוקית לקבל כסף מידי חברת הביטוח של הנהג הפוגע (ולא מכיסו הפרטי!) על מנת לאפשר לנפגע טיפול ושיקום.
תהפוכות תחוקתיות בביטוח חובה
בשנת 1970, עדיין היה צורך למצוא את האשם בתאונה על מנת שזה שימצא אשם ישלם את הפיצוי לנפגעים. במסגרת זו, קמו מקרים שלא נמצא בעבורם המענה הכספי – מה יעשה במקרים שאין ביטוח חובה, מה קורב כשלנהג חסר רישיון נהיגה, איך להתנהל במקרים שבהם הנהג לא נמצא (בתאונת פגע וברח). על כן בשנת 1975 קם החוק שמסדיר את הפיצויים לכל נפגעי תאונות הדרכים וממציא פתרונות לכל אותם המצבים שהיו בתחום האפור.
קרנית – קרן האור של הנפגעים
הקרן לפיצוי הנפגעים בתאונות דרכים שנקראת כיום "קרנית", היא הכתובת לסיוע מיידי בתשלום כספים בגין תאונות דרכים שאין להן מענה, כשאין ביטוח חובה כנדרש בתוקף, כשלנהג אין רישיון בתוקף, בתאונות פגע וברח ועוד – כשהנפגעים תובעים את חברת קרנית, וזו תובעת את הנהג הפוגע באופן ישיר.
הרפורמה בביטוח רכב חובה
בשנת 1997 החל המהפך בתחום ביטוח חובה. שוק ביטוח רכב נפתח לתחרות, תחרות אשר רק מיטיבה עם המבוטחים: לא רק שהמחירים נתונים למיקוח ולהשוואה, אלא גם השירותים הולכים ומתרחבים בתחום ביטוח רכב חובה, על מנת למשוך יותר לקוחות ביטוח.
לפרטים נוספים על התפתחות תחוקתית של ביטוח רכב חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|