|
הקפאה והשבתה של ביטוח רכב
הקפאה והשבתה הם שני מושגים חלקלקים בביטוח – לא תמיד המבוטח עומד על הדקויות של המשמעות ביניהם, וחוסר שליטה במושגים הבסיסיים של עולם הביטוח עלול לזמן טעויות ברכישתו. מדובר למעשה במקרים שבהם רכב יכול להיות מושבת – כלומר לא להתניע, לא לנסוע או לא יכול לשמש לנהיגה מכל סיבה שהיא – בין אם משום שיש לו פגיעה בגופו ואין לו רישוי לנהוג ברכב זה על פי תקנות משרד התחבורה. הרכב יכול להיות גם לא בשימוש לאורך תקופה ממושכת כשאין לו הרישוי המבוקש, ואז יש לפנות לחברת הביטוח כדי להקפיא את הפוליסה.
הקפאת ביטוח חובה
קחו למשל רכב שלדוגמה "הלך טוטל לוס". אותו רכב כבר לא ישמש את בעליו, ולכן כל יום שעובר מבחינת הביטוח זה רכב שהבעלים משלמים עליו כסף. לאחר הסידורים באשר להחזרי הביטוח וקבלתם, יש לפעול כדי להקפיא את הביטוח עד לרכישת רכב אחר, אלא אם ישנו רכב חלופי שחברת הביטוח המקיף מספקת ואז הביטוח ה"רגיל" ישאר בעינו.
השבתת רכב היא פעולה מוגבלת בזמן
כשמודיעים לחברת הביטוח כי יש צורך בהקפאת ביטוח רכב, למעשה ישנם תנאים לעניין על מנת ליהנות מהזכויות לאחר הפעלתו מחדש או ביטולו. בעל הרכב יקפיא את הביטוח לפחות לתקופה של 30 ימים (ניתן להתקשר לחברת הביטוח בבקשה להקפיא אותו, אולם ההקפאה – אי התשלום על הביטוח – תכנס לתוקף בדיעבד רק אם מולא התנאי הזה).
האם ניתן להשאיר את הביטוח לרכב גם כשהוא מושבת?
בדרך כלל מדובר על הקפאה של פוליסת ביטוח מקיף ושל פוליסת ביטוח צד שלישי לרכב, אולם את ביטוח החובה מותירים בעינו, מפני שעדיין אותו מכונאי שיטפל ברכב, צוות שירותי הגרירה או כל אדם אחר עלול להפגע כתוצאה מטיפול ברכב או שימוש בו.
לפרטים נוספים על הקפאה והשבתה של ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|