|
כיצד לבדוק את היסטורית הבעלות של הרכב?
כשרוכשים רכב חדש, משתדלים לשמור על כל חלק וחלק ברכב – מבחוץ ומבפנים; שחס וחלילה לא תתגלה בו שריטה, "דפיקה", חבלה או בעיה במנגנונים. כששומרים כך על רכב חדש, קל מאוד לעקוב אחר הבעיות של הרכב ולהבין מאין הן צצו. מאידך, כאשר רוכשים רכב משומש, תמיד שואלים מהי היסטוריית התאונות של הרכב ודורשים לראות את ספר הטיפולים, כדי להבין אם הרכב היה פעם בטיפול תקופתי או להבין מתי בכלל היה מועד הטיפול האחרון במוסך, ובעיקר כדי לראות אם יש פגיעות מסוימות שעלולות להפחית את ערך הרכב או לגרור טיפולים נוספים בהמשך.
רכבים מיד שנייה – מה מסתתר בשק?
נתן לקבל את ההיסטוריה של הרכב גם בבקשה לנתונים מידי המוסך הראשי שבו טופל בעבר הרכב, או במוסך המרכזי של חברת הליסינג שהחזיקה את הרכב. המוסך יוציא את רישומי ההיסטוריה כפלט מחשב, אולם לא יכלול טיפולים שנעשו ללא רישום באותו המוסך. חשוב מאוד, כדי לקבל הגנה נוספת לרכב, להיעזר באדם וסף "מבין עניין", שיודע לזהות מתי החליפו דלת, עשו תיקוני פחחות או החליפו את המנוע.
לבדוק את הקילומטראז'
רכבים שנקנו אצל סוחרי רכבים עלולים להאיר מנורה אדומה ומהבהבת. לקילומטראז' יש תפקיד מכובד בקביעת ערך הרכב, וככל שיהיה גבוה יותר יוריד את מחיר הרכב – לעתים אף בעשרות אחוזים. כאשר הסוחרים מעוניים להפטר מהרכב ולמכור אותו במחיר "מציאה" ככל שיש לו קילומטראז' נמוך. מה עושים? קשה לדעת מתי זה זויף, ורצוי להיעזר בתסמינים מוספים מול המוכר.
לבדוק את הרכב בבדיקה שלפני רכישה
אין טוב יותר מאשר לעשות בדיקה מקיפה לרכב לפני שמוכרים אותו. חשוב מאוד לפנות למוסך בלתי תלוי ושאינו קשור לחברת הליסינג. בבדיקה הזו בודקים פחות את מצב הריפוד או מצב לשריטות על הפח, אלא בודקים נתונים אשר עלולים להעלות את מחיר הביטוח לרכב. אם רוצים לשלם פחות על ביטוח רכב, חשוב לבחור רכב עם כמה שפחות פגמים כמובן.
לפרטים נוספים על היסטוריית בעלות הרכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|