|
כיצד מחשבים את גובה הפרמיה עבור ביטוח חובה
תארו לכם מצב היפותטי שבו חס וחלילה נקרית תאונה, מעורבים בה רכבים והולכי רגל. נחלק את התמונה לשתיים: בתמונה הראשונה, כל האנשים נשארים ומחליפים ביניהם פרטים לצורך התחשבנות עתידית, בתמונה השניה הרכב הפוגע ברח ואין את מי לתבוע. שני הנהגים הללו אמורים להיות מבוטחים על פי חוק בביטוח חובה שיש לו סעיפים אחידים. ביניהם ישנם סעיפים שמחושבים לפי אחוז קבוע (למשל הפרשה לחברת הפול ולחברת קרנית) או שינוי אקראי במחירים לפי העדפות החברה המבטחת. בסיכומו של עניין, הביטוח מעיד על אחריות חברתית והומאנית להגיש עזרה כספית לכל מי שנקלע לתאונה ונפגע בגופו.
מעמד ביטוח חובה לרכב בישראל
עד לשנות השבעים הייתה זו זכות לעשות ביטוח חובה, ומשנת 1970 העניין הוסדר בחוק, כשבשנת 1974 יצא חוק נוסף שמחזק את ההחזרים הכספיים בין הנפגעים לחברות הביטוח במקרים שונים (גם כאשר נפגעים בתאונת דרכים שלא הייתה בה החלפת פרטי ביטוח רכב בשעת תאונה). אם משנות השבעים ועד לשנות האלפיים היה לביטוח זה מחיר אחיד, הרי שכיום השטח תחרותי.
ההיגיון שמאחורי חישוב הפרמיה של ביטוח חובה
חישוב הפרמיה נעשה על פי שקלול של כל חברת ביטוח רכב והסקות הסיכונים שלה מסטטיסטיקות שהיא ערכה לאורך תקופה בין לקוחותיה. לדוגמה – אם ידוע שדגם של רכב מסוים מוביל ליותר פגיעות ותביעות ביטוח, המחיר יעלה ולהיפך.
איך מחשבים פרמיית ביטוח חובה?
מתחילים בלקיחת הנתונים הבסיסיים – פרטי נהג: מינו (נשים זוכות להנחת ביטוח), גילו (ככל שיהיה מבוגר יותר סיכוייו להנחה גדלים), ותק רישיון הנהיגה שלו, האפשרות שבמשך שלוש השנים האחרונות היו שלילות רישיון או הרשעות בתביעות ביטוח (אם יש הרשעה 1-2 המחיר יעלה, במידה שיש 3 ומעלה יש סבירות לסירוב חברת הביטוח לבטח נהג מסוכן זה בביטוח רכב), וכן דגם הרכב, שנתון, כריות האויר בו ועוד.
לפרטים נוספים על חישוב גובה הפרמיה עבור ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|