|
כיצד מחושבים תעריפי ביטוח חובה
נזק פיזי לנהג, נזק לנוסעי הרכב, פגיעה בהולכי רגל, ונזק לנהגים אחרים, כיסוי הוצאות רפואיות (במקרה של פגיעה), פיצוי אובדן ימי עבודה – כל אלו מכוסים על-ידי ביטוח החובה במידה ויש, ובשל חשיבותו, חובה לרכוש אותו על-פי חוק (ומכאן שמו). אז בעצם כיצד נקבע המחיר לביטוח החובה ?
היסטוריה
עד שנת 2001 נהגו הנהגים לשלם מחיר אחיד עבור ביטוח החובה, הבעיה שנוצרה כאן היא שנהגים שלעולם לא עשו תאונה שילמו בדיוק כמו אלו שכן היו בתאונה או תאונות, או שנהגים וותיקים (זהירים) שילמו כמו צעירים חסרי ניסיון – מצב זה יצר מצב שבו הנהגים הזהירים סבסדו את הנהגים המסוכנים. מצב זה כמובן איננו תקין ואיננו הוגן ועל כן הוא תוקן ברפורמה של 2001.
על הרפורמה של 2001
בשנת 2001 החל משרד התחבורה רפורמה אשר שינתה את האופן בו תעריפי הביטוח החובה נקבעו וכיום רמת הסיכון הפוטנציאלי של הנהג היא זו שקובעת את מחיר הביטוח.
שני מאפיינים מרכזיים עוזרים לקבוע את תעריף הביטוח והם מאפייני הנהג ומאפייני הרכב. מאפייני הרכב כוללים את נפח המנוע, אופי השימוש ברכב, מידת השימוש בו וכו'. מאפייני הנהג כוללים את מינו, ותק הרישיון, גילו והיסטוריית תאונות.
פרמטרים אלו עזור לחברות הביטוח רכב להחליט האם הנהג או פזיז או זהיר וכך חישבו את גובה התעריף.
איך מחליטים?
ניתן להוזיל את עלות הביטוח הלאומי על ידי התאמת הרכב לדרישות הביטוח, לדוגמה – לנהוג ברכב עם כריות אוויר , לנהוג בצורה בטוחה על-מנת לקבל את ההנחה של נהג זהיר (ללא תאונות) וכו'. מומלץ לעשות סקר שוק על-מנת להשוות מחירים שבין החברות השונות. את ההשוואה ניתן לעשות בקלות בעזרת אתר זה או על-ידי חיפוש מהיר באתר הממשלה, כמו-כן ניתן פשוט לטלפן לחברות ישירות ולקבל מהן הצעות מחיר ישירות בטלפון.
לפרטים נוספים על כיצד מחושבים תעריפי ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|