|
מהפכת תעריפי ביטוח רכב
עד לשנת 2001, היו מחירים אחידים לפוליסות ביטוח רכב, כלומר – מי שרצה ביטוח חובה – היה פונה לחברת "אבנר" – בדרך כלל דרך סוכני ביטוח שמייצגים סוכנות כזו או אחרת, והיו משלמים עבור אותה פוליסה את אותו המחיר. כך גם בביטוח המקיף או בביטוח צד ג'. השינויים הקלים שהיו במחירים היו מיוחסים יותר לעמלות שסוכן הביטוח היה גובה בעבור שירותיו השונים. המשמעות של העניין הייתה שלנהגים לא הייתה רתיעה להפעיל את הביטוח, כל עוד הפוליסה לא התייקרה בשנה שלאחר מכן, ונהגים שניהלו תביעות ביטוח או כאלו שנשלל להם הרישיון שילמו עדיין אותו הדבר.
המהפכה שחלה לאחר 2001
לאחר 2001, המחירים בביטוח רכב החלו להשתנות. החקיקה בנושא ביטוח חובה לרכב והביטוחים האחרים נשלמה ויושמה כבר בכל חברות הביטוח; מאז ועד להיום, לקוחות חברות הביטוח נהנים ממחירים מתחרים בביטוח, על בסיס הרעיון שמי שמהווה גורם בעל סיכוי גבוה יותר מבחינת חברת הביטוח לפתיחת תביעה מולה, הוא זה שישלם יותר, ולהיפך.
תמחור הפוליסות לרכב
כל חברת ביטוח תמחרה את הפרמטרים, כך שגורמי הסיכון (הנתונים של הלקוח ושל רכבו) מקבלים מחיר מסוים וקבוע, אשר המפקח על הביטוח אישר (משום שזה נמצא בטווח המחירים שהמפקח מתיר בכל תקופה). כלומר – למרות שישנם אותם גורמים בכל חברת ביטוח שעל פיהם מתמחרים את הפוליסה, עדיין המחיר משתנה בין החברות.
אילו פרמטרים לתמחור קיימים?
מתמחרים את הביטוח לרכב על פי סוג הרכב (כלומר לאיזה שימוש הוא) והדגם שלו, נפח המנוע, מספר כריות האויר בו ולפי נתונים שייתן הנהג – למשל גיל הנהג הצעיר ביותר ברכב, מין הנהג או הנהגת, מספר הנהגים ברכב (אחד או יותר), האם ישנן תביעות קודמות בשלוש השנים האחרונות או שלילות רישיון ועוד.
לפרטים נוספים על מהפכה תעריפי ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|