|
השוואת מחירים - האם ההבדלים משמעותיים באמת
פרסומות רבות קוראות לצרכן הנבון לערוך השוואות מחירים – לא רק בביטוח רכב, אלא בעצם בכל מוצר ושירות שאותו רוכשים, וזאת בעיקר משום שהעניינים דינאמיים מחודש לחודש, המחירים משתנים – ולא רק בין החברות עצמן אלא התנודות קורות גם בהשוואה למה שהיה לפני כן באותה חברת ביטוח. היות והשוק מוצף בחברות ביטוח לא מעטות, ישנו ערב רב של הצעות שביניהן יש לבצע סקר שוק. הסיבות לעריכת סקר שוק לביטוחי רכב באינטרנט כוללות אם כן גם את הסינון האוטומטי שנערך עבור אותו הלקוח, בכך שנציגי חברות ביטוח נבחרות פונים אל הלקוח על פי ההצעות המשתלמות ביותר.
האינטרסים של חברות הביטוח מול אלו של המבוטח
האינטרסים של שני הצדדים שבאים ביניהם בהסכם פוליסת ביטוח אינם דומים, מן הסתם. צד חברות הביטוח מעוניין לצבור כמה שיותר לקוחות מבוטחים אשר לא יצטרכו לממש את הפוליסה ומאידך לשלם מראש על ההסכם שיהא תקף לאורך שנה שלמה. המבוטחים מעוניינים לשלם ככל הפחות וכמובן לקבל כמה שיותר הטבות בביטוח. לכן, חברות הביטוח יצרו מקדם שישנה את ערך הפוליסה: גובה הסיכון של המבוטח לתבוע את החברה – כשמחיר פוליסת ביטוח רכב עולה בהתאם.
האם כדאי לעשות השוואת מחירים?
היום אי אפשר לדעת מה המחיר הסטנדרטי לנהג מסוים שיש לו רכב מסוים – אפילו אם ישנם לקוחות זהים בנתונים אלו, יכול להיות להם ביטוח בסכום שונה האחד מהשני – אולי מכיוון שלאחר היה עבר ביטוחי ולשני לא, אולי משום שלקוח אחד התמקח על המחיר בעוד השני שילם עליו כמובן מאליו. וזו הסיבה שרצוי לעשות השוואת מחירים בביטוח רכב – כדי שלא לקחת את המחיר כמובן מאליו, אלא כנקודת פתיחה למיקוח.
סקר שוק יעיל ומכוון
לאחר שיש בידיכם מספר הצעות ביטוח רכב – שכוללות לא רק את המחירים אלא פירוט של הסעיפים ותמחורם, אפשר להתמקח על ידי הגשת הצעת המחיר לחברת ביטוח אחרת אולי שלא נכללה בסקר הביטוח, ולבקש ממנה הצעה נמוכה מזו.
לפרטים נוספים על השוואת מחירים, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|