|
רכב שבוטח ללא ידיעת הלקוח
על מהפכת הביטוח בעשור האחרון אנו שומעים מדי יום, כשעושים בדיקת השטח לפני רכישת ביטוח רכב באינטרנט ובשיחה מול מספר נציגים. הלקוח, אשר מקבל את הודעת התזכורת לחידוש כחודש לפני מועד תום תפוגת הפוליסה עורך את השוואת המחירים בתקופת החודש שברשותו, בוחר את חברת ביטוח רכב ומאז "שוכח" את עניין הביטוח לשנה שלמה. מה קורה כאשר הלקוח מגלה כי חברת הביטוח חידשה את הפוליסה באופן אוטומטי? בימ"ש המחוזי מרכז קיבל תביעה מסוג זה ע"ס 200 מיליון ₪ כנגד חברת IDI, בגין חידוש אוטומטי של פוליסות מקיף וצד ג'.
רווח שיטתי מפוליסות ביטוח מתחדשות
מסתבר, שחברת IDI גבתה מדי שנה פרמיות לגבי פוליסות ביטוח מקיף וצד ג' שהיא עצמה חידשה ללא ידיעת הלקוח. משמעות השיטה היא שחברת הביטוח IDI הייתה יכולה לגבות גם עבור פוליסות שכבר לא היו רלוונטיות, משום שהרכב כבר לא היה שייך יותר לבעלים. מצד שני, הייתה כפילות בתשלומים לחברת הביטוח כשהלקוחות היו צריכים לשלם לחברה שבה בחרו לצד חברת IDI באופן קבוע.
טענות התביעה הייצוגית שהוגשה כנגד חברת IDI בנושא
עורכי הדין אודי הקר, דורון קפלנסקי ואלי שמעון כתבו בין היתר בתביעה, כי למרות שחברת הביטוח החזירה את הכספים למבוטחים בעל כורחם, הרי שהחזירה אותם ללא ההפרשים של הריבית וההצמדה. עוד עולה מן התביעה הזו, כי עבור אותם מחדשים בעל כורחם חברת הביטוח רכב אינה שולחת את הסכם הפוליסה או את ההודעה המברכת אותם על הצטרפותם המחודשת לחברה, בניגוד למבוטחים שמחדשים במו ידיהם את הפוליסה.
חידוש אוטומטי של פוליסות ביטוח – לא בישראל
חידוש פוליסה אוטומטי הוא עניין שמעבר לחוק, משום שכדי להפעיל פוליסה יש צורך בהסכמה מפורשת של הלקוח ולא לשלול ממנו את האפשרות לנהל מו"מ מול חברת הביטוח. עבור נושא זה יצאו הוראות מטעם המפקח על הביטוח והתפרסמו כשהן מנחות את כל החברות שלא לנקוט בנוהל זה. הנוהל מהווה הפרת חוק ועל כן חברת ביטוח הנוהגת כן לספוג את העונשים הקבועים בחוק ושיקבעו לה על פי ביהמ"ש.
לפרטים נוספים על רכב שמבוטח ללא ידיעת הלקוח, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית
|
|