|
השפעת גיל וניסיון הנהג על עלות פוליסות ביטוח רכב
הגיל אולי יכול להשפיע על התרגיל, וגם על חברות הביטוח לרכב. מבחינת חברות הביטוח, הגיל "משבח" עם השנים את ההתנהגות על הכביש באופן גורף ועל פי הסטטיסטיקות שנערכו בנושא. כתוצאה מהמצב הזה, חברות הביטוח יכולות למשוך אליהן לקוחות שנוהגים ביתר מתינות על הכביש ומעורבים פחות בתאונות הדרכים – תוך כדי כך שהן מוזילות את הפוליסות לאותם הלקוחות. המחיר יורד באופן מדורג, עם העלייה בגיל, כך שמי שכבר עבר את הגיל שנחשב לנהג צעיר ואינו נהג חדש, יזכה להנחה, ולהנחה משמעותית יותר בהתאמה לאחר גיל 30, 40 וכן הלאה.
השפעה על כל סוגי הביטוחים
בביטוח רכב ישנם שלושה סוגי ביטוח רכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. בשלושתם יש לגיל ולניסיון הנהג (ותק הנהיגה) תפקיד חשוב ביותר. לכן, ביטוח רכב למתחילים יחשב תמיד ליקר יותר בכל גיל משום שיש באוכלוסיית הנהגים החדשים יותר סיכון לתביעות ביטוח, קל וחומר כשמדובר בנהגים צעירים עד לגיל 24.
סוגי הנהגים חדש וצעיר, וההבדלים
ישנו סיווג בחברות הביטוח רכב, אשר מחלק את הנהגים למספר סוגים על פי מידת הסיכון שלהם והניסיון על הכביש. יהיו אלו נהג צעיר (גיל 17-24 לכל היותר, לעתים זה יהיה עד לגיל 21 בלבד במספר חברות ביטוח), נהג חדש אשר יש לו רישיון נהיגה שהוענק לו לפני פחות מ-24 חודשים, או נהג ותיק שעבר את ההתחלה הזו בביטוח.
ביטוח רכב לנהג מזדמן ולמורה לנהיגה
היות והנהגים כולם חייבים להיות מכוסים בביטוח חובה על פי החוק, הרי שגם נהגים אקראיים זקוקים לביטוח כל עוד הם מסיעים את הרכב, וגם מורים לנהיגה שברכבם נוהגים נהגים שאין להם עוד רישיון נהיגה והסמכה על פי חוק. לכן, מורה נהיגה ישלם לפחות 25% מעל למחיר פוליסה רגילה, ולגבי נהג מזדמן ובלבד שנהג ברשות בעלי הרכב חייב לענות על תנאי הפוליסה.
לפרטים נוספים על השפעת גיל וניסיון על עלות פוליסות ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|