|
נהג צעיר ושיכור
מדוע הנהג הצעיר מוצג כנהג שיכור ?
חברות הביטוח עובדות על פי חוקי הססטיסיקה אשר לרוב לוקחת מדגם של פרטים וממנו מכלילה את תוצאותיה לכלל. על פי עמותת אור ירוק, נהגים צעירים מעורבים ב24 אחוז מתאונות הדרכים ונהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות שבאשמת הנהג מאשר אחרים. עמותת אור ירוק מציגה בסרטוני תעמולה שלה את הנהג הישראלי כשיכור,נוהג באפו רשלני ופזזן.
מדוע הסטטיסטיקה שמוצגת אינה מדויקת לחלוטין ?
כפי שידוע כוחה של סטטיסטיקה הוא באופן הצגת הנתונים, נכון 24 אחוז מהצעירים מעורבים בתאונות אך כמה אחוזים מכך מעורבים בתאונות קשות, כמה מתוך אחוזים אלו מעורבים בתאונה תחת שתיית אלכוהול ולנקודה החשובה ביותר שהסטטיסטיקה אינה מתייחסת היא: כמה מתוך "רשלנים", "שיכורים", היו מעורבים בתאונות כתוצאה מחינוך לקוי, רשלנות בלמידת הנהיגה, או חוסר תוכנית ראויה ללימודי נהיגה?
מדוע נעשה עיוות זה בסטטיסטיקה של תאונות הדרכים ?
אחד הפרמטרים לחישוב ביטוח החובה הינו גיל הנה. ביטוח לנהג צעיר עולה יותר לנהגים ובשל כך חברות הביטוח מרוויחות יותר כסף מנהגים אלו למרות שמעורבותן האמיתית בתאונות הדרכים אינה מוכחת ונתונה לעיוותים סטטיסטים ולדרכים שונות של קריאת התוצאות.
האם יש עוד נהגים שמעורבותם בתאונות דרכים רבה יותר ?
נכון, צעירים מעורבים ביותר תאונות דרכים, לאו דווקא קטלניות יותר, אך ישנם עוד מגזרים ונתחי אוכלוסיה שמעורבים בתאונות. נהגים מבוגרים שראייתם לא תקינה לחלוטין, דעתם מוסחת בקלות, וערנותם הכללית לנעשה בכביש לא מתחדדת עם הזמן. נגד אוכלוסיה זו לא מתנהל מסע הכפשה כפי שנעשה נגד האוכלוסייה הצעירה. האם זאת בגלל שאמצעיהם הכלכלים מאפשרים להם להשיג עורכי דין שיגנו עליהם, האם זאת בגלל שהם מקורבים לסוכנות הביטוח רכב בצורה כלשהיא ? לסיכום, יש לבדוק היטב את הסיבות השונות שמובילות לתאונות דרכים ולא להכליל עבור נתח נרחב מהאוכלוסייה נתונים שיכולים להיות מוסטים על פי אינטרסים שונים ולהתאים את ביטוח הרכב על פי פרמטרים ריאליים.
לפרטים נוספים על ביטוח נהג צעיר ושיכור, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|