|
הוצאות אחזקת רכב וביטוח רכב
עד לאחרונה, הוצאות אחזקת רכב חושבו על בסיס 7 קטגוריות אשר נקבעו על יד רשות המיסים, אותן קטגוריות הגדירו בעצם מהו שווי הרכב על מנת להוסיפו לשכר לצורכי תשלום מס. אולם, עבור כלי רכב שנרכשו משנת 2010 והלאה, שונה החוק כך שהשווי לחישוב מתבסס על שווי ליניארי של הרכב. כידוע, רוב ההוצאות על הרכב נופלות על המעסיק אולם, כאשר מחשבים מס הכנסה, מוסיפים לעובד את השווי היחסי של רכבו בנוסף לשכרו, כך שככל ששווי הרכב עולה, כך גם גודל מס ההכנסה.
מה נכלל כהוצאת רכב לחישוב מס?
הוצאות אחזקת רכב לצורכי ניכוי מס הן: שמן – הוצאה ומילוי של שמן כנדרש, דלק – הוצאות שוטפות, אגרת רישוי – איגרת רישוי שנתית גם אם הרכב לא זקוק לטסט, תיקונים שוטפים על פי הנדרש, ביטוח חובה לרכב – ביטוח נגד פגיעות גוף ונפש אשר מחויב על פי חוק, ביטוח מקיף לרכב – ביטוח רכוש לרכב, נסיעה בכביש 6, דמי שכירות – כאשר הרכב אינו רכב חברה, דמי חנייה – כאשר אין חנייה צמודה לעסק, פחת – ירידת ערך הרכב נכנסת גם היא לניכוי.
הוצאות על ביטוח
סכום ניכר אשר יורד כל חודש ממשכורתנו הוא התשלום על ביטוח לרכב. ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח שמחויבים לרכוש על פי חוק, אולם ביטוח מקיף לא מחייב. חברות רבות נמנעות בשל כך מקנייה של ביטוח מקיף לרכביהם, אך צריך לזכור, כי גניבה או טוטל-לוסט של רכב יכולה להגיע לסכום של מאות אלפי שקלים. על מנת לעודד את החברות לקנות ביטוח מקיף לרכב, ניתנו הטבות לצורכי מס לסכום הגבוה מבין: 45% מהוצאות הרכב או סך כול הוצאות אחזקת הרכב פחות שווי השימוש.
הטבות מס לעובדים
שוויו הכלכלי של הרכב נקבע על פי מידת השימוש בו לצרכים פרטיים – אם שימוש זה מהווה פחות מ-45% מכלל הנסיעות ברכב, שווי הרכב שיופחת לצרכי מס בחשבון יהיה בהתאם לנסיעות הפרטיות אשר ביצע העובד ברכב.
לפרטים נוספים על הוצאות אחזקת רכב וביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|