|
ביטוח החובה לרכב קארטינג והחוק
הספורט המוטורי שאהוב ומקובל במדינות שונות בעולם אושר בישראל באופן חוקי כבר בשנת 2010 ובשלהי שנת 2011 יצא לדרך מרוץ הפורמולה בישראל הראשון. בין דמעות השמחה הגדולות שפרצו מעיניהם של אנשים רבים שהמתינו בקוצר רוח להתגשמות החלום נובעות גם דמעות של עצב ונזק, המספרות על מקרי נזק שונים ומצערים שקרו לאחרונה: במקרה אחד, נערה כבת 16 עלתה על מכונית קארטינג בפארק שעשועים, ולאחר שחגרה והחלה בנסיעה, שערותיה נתפסו בין גלגלי המכונית. המכונית נזרקה לעבר מעקה הבטיחות והנערה עפה קדימה ובכל גופה חבלות קשות.
מה ההתנהלות בישראל בעניין?
למרות שישראל הינה מדינה מתוקנת ונאורה, עדיין האחריות שבמקרים כגון זה נופלת על כתפי הפצוע עצמו במקרים אלו ולא על פארק השעשועים או על המפעיל עצמו. התוצאה – התנהלות בבית משפט על פי דיני המנדט הנושנים המטילים את חובת ההוכחה על הנפגע, וכך עליו להביא הוכחות כדי לטפל בשאלה "מי אשם" וכמה נאמדת אשמת התורם שמיוחסת לנהג.
שאלת "האשם התורם" בביטוח רכב
לאשם תורם יכולה להיות הגנה יחסית או מוחלטת, כלומר – כאשר היא יחסית, עדיין ישנו חלק מסוים מן האשמה שמוטל על כתפי התובע, לכן לאחר שמעריכים את מידת האשם התורם, יש לקזז אותה מחובת הפיצוי שישלם המזיק לניזוק. במקרה של הנערה, כל עוד מדובר ברכב מנועי, חלה עליו חובת ביטוח חובה לרכב. ומכיון שלא היה ביטוח חובה על הרכב הזה, הנערה טוענת לזכאות לפיצויים מידי קרנית.
מתי חלה חובה לבטח בביטוח רכב חובה?
חייבים לחול על הרכב מספר תנאים על מנת שיהיה מחויב בביטוח חובה: עליו להיות מונע בכוח מכאני, כלומר באמצעות מנוע, לנוע על פני הקרקע ולשמש בתחבורה היבשתית. היות ורכב הקארטינג יכול לענות על שני התנאים הראשונים, ותנאי התחבורה הציבורית אינו מתקיים – משום שהרכב משמש למטרות שעשועים, יש להשיב פיצויים על פי דיני נזיקין.
לפרטים נוספים על ביטוח החובה לרכב קאריטינג והחוק, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|