|
החוק –ביטוח חובה
במדינת ישראל, מכת תאונות הדרכים מכילה מספרים מזעזעים מדי שנה, כאשר מפרסמים את מספר הנפגעים וההרוגים משטח הקרב הזה. מדינת ישראל, שידועה במחיר חיי אדם הכבד שהיא משלמת במהלך פיגועי טרור וגם מלחמות, עדיין ממשיכה לשלם נדי שנה מספר שהולך וגדל לצערנו של מלחמה אחרת לגמרי: מלחמת הקטל בכבישים. הביטוח לרכב לא נועד להיות הגורם המרתיע לתאונות, הרי במדינת ישראל משלמים אותו בכל מקרה, ולא הפער בביטוח חובה במחירים בין כל חברות הביטוח לרכב הוא זה שירתיע. הביטוח נועד אפוא להקל על אלו שנפצעו ונפגעו גם בנפש כתוצאה מתאונת דרכים.
החוק וביטוח חובה
על פי חוק משנת 1970, יש לשלם לסוכנויות הביטוח ביטוח חובה לרכב, כל עוד מחזיקים ברכב מנועי על פי ההגדרה בביטוח. למשל, על אף שישנם כלי רכב מנועיים הנעים כיום בכבישים ואין להם ביטוח כמו למשל קורקינטים חשמליים או אופניים ממונעים ואפילו קלנועיות – עדיין ביטוח רכבים רכים נמצא כיום מחוץ לחוק ומי שמעוניין לבטח, עושה ביטוח אחר שמכסה תאונות אישיות למשל.
כשיש נהג שמחליף פרטים
אחרי תאונה, חשוב להחליף פרטים בין הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל. חוק הפלת"ד אמנם מסדיר את התשלום לגבי הנפגעים, וטוען כי אין קשר בין האשם בתאונה ישולם למבוטח או לנפגעים מרכבו עד לגובה תקרת הביטוח או כפי שחברת הביטוח רכב תראה לנכון להעניק.
כשאין נהג שמעביר פרטי ביטוח
ישנן תאונות פגע וברח רבות, שבהן הולכי רגל לא יכולים לדעת את מי לתבוע כדי לקבל החזרים בגין הטיפול שנעשה לנפגע. במקרה זה, פונים לקרנית, הקרן שמפצה גם במקרים כאלו, היא מפצה באופן מיידי את הנפגע ואילו היא תתבע בעתיד את הנהג לכשיתגלה – ואם אין לו ביטוח חובה בתוקף – תתבע אותו באופן פרטי.
לפרטים נוספים על ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|