|
ביטוח רכב ללקוח משתלם – האחריות על מי?
בתערוכת מכוניות שנערכה מזה לא מזמן, הוצגו מכוניות נאות זו לצד זו, כשהקהל הרב נכנס ובודק את הרכב מקרוב, מצטלם איתו, מחשב את כדאיות הרכישה. לעומת זאת, הוצב בתערוכה גוש מתכת נוסף, שלמעשה היה מה שנשאר מרכב לאחר תאונת דרכים. נשאלת השאלה באם אותו קהל מסור של נהגים של פספסו את התערוכה מודעים לתוצאות אילו אינם נוהגים בזהירות? האם אותו קהל היה מדמיין באותה המידה איך זה לנהוג באותה מכונית, או מחשב את אותם החישובים? כאן רצוי להכניס את הביטוח לרכב לתמונה, על כל מקרה שיהיה.
מי הוא לקוח משתלם לחברת הביטוח?
המבוטח משקיע ממיטב כספו מדי שנה, ולא רק מרצונו הפרטי אלא משום שהחוק מחייב עשיית ביטוח חובה, ולגבי שאר הביטוחים – עושים כי זה מחזיר את התמורה במקרה הצורך. מבוטח שחלפה שנת ביטוח ולא תבע את חברת הביטוח נחשב ללקוח משתלם, כלומר לנהג זהיר. במקרה זה, יערכו לקהל נהגים אלו ביטוח לנוהגים בטוח – כלומר מחירים מוזלים יותר כדי למשוך יותר לקוחות משתלמים מסוג זה.
מה הייתה הסיבה לתאונה?
למעשה, חברת הביטוח רכב חוקרת רק במקרים מיוחדים, כמו למשל בתאונות דרכים קטלניות, מה היה הגורם לתאונה. אפילו אם הגורם היה אנושי – למשל חוסר ריכוז רגעי כתוצאה משינוי תחנה, הרי שהאחריות היא על חברת הביטוח. מצד שני, אילו הנהג לא ענה על דרישות החוק ותנאי הפוליסה כמו למשל נהיגה בשכרות, הרי שהתוקף נופל ואחריות הפיצויים חלה על הנהג.
היסטורית נהיגה
חברות הביטוח עושות שימוש במידע שיש להן לגבי הנהג הקבוע ברכב. אילו ישנה היסטוריה של תביעות ביטוח או שלילות רישיון בשלוש השנים הקודמות הרי שהמחיר יחמיר עם המבוטח, אולם אם הצטיין בנהיגה בטוחה אזיי ישלם פחות, והאחריות במובן הזה הרבה יותר משתלמת, בכל המובנים.
לפרטים נוספים על ביטוח רכב ללקוח משתלם, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|