|
שינויים בביטוח החובה
בשנים האחרונות עבר נושא הביטוח רכב שינויים רבים בעיקר הפרדה בין ביטוח החובה לשאר הביטוחים, כך שהביטוח חובה לרכב עבר לפיקוחו של משרד האוצר ושם הוגדרו כל החוקים שרלוונטים לגביו. כמו כן, הורד הפיקוח מחברות הביטוח מה שהגביר את התחרותיות והוביל לירידת מחירים גדולה כך שניתן למצוא ביטוחים מקיפים במחירי ריצפה ובתנאים טובים.
ביטוח החובה
בשנת 1970 נקבע בחוק חובה ביטוח חובה אשר בא לכסות אנשים המעורבים בתאונה מפני נזקי גוף ונפש. החוק קבע כי כל אדם בעל רכב מנועי חייב להצטייד בביטוח חובה לרכב בתוקף וכן החוק הגדיר גם מי יכוסה בפוליסה זו בעת תאונה: הנהג, נוסעים שישבו בכלי הרכב של הנהג הפוגע והולכי רגל שנפגעו. בתקופה אף הוקמה חברת ביטוח אשר כל מטרתה הייתה מכירת פוליסות ביטוח חובה במחיר אחיד וסטנדרטי לכל – שמה היה חברת אבנר.
פיצוי נפגעי תאונות
בשנת 1975 חלה מהפכה נוספת, הפעם בכל הקשור לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. ב-75, נחקק החוק אשר טוען כי האחריות לתשלום הפיצויים היא מוחלטת – משמעות הדבר היא כי הקשר בין האשמה לפיצוי הפצועים נעלם, וכעת לא נזקקים הפצועים לחכות עד תום ההליכים, אשר יכולים להימשך גם מספר חודשים עד קבלת הפיצויים. באותה הנשימה, הוקמה גם קרנית – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, קרן אשר תפקידה לתת פיצויים לאלו אשר אין ביכולתם לתבוע זאת מחברת הביטוח כמו במיקרים של פגע וברח וכדומה.
ביטוח רכב מנועי
בשנת 1997 החל שינוי בכל הנוגע לביטוחי החובה. אם עד אז הביטוח היה בידיה של חברת אבנר, אזי שמעתה החלה השליטה לעבור בהדרגה לחברות הביטוח האחרות. באותה תקופה גם הוגדר הפול כתאגיד אשר מוכר ביטוח חובה לאלו אשר חברות הביטוח מסרבות למכור ביטוח. ב-2004 המעבר הושלם.
לפרטים נוספים על שינויים בביטוח החובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|