|
פגיעת שסי ברכב – ירידת ערך
רכב חדש – מרגע שנרכש ועד לסיום "מילוי תפקידו" לאורך חייו, הוא יחווה ירידות ערך – מעטים הם המקרים שבהם הרכב "מושבח" וערכו עולה. הרכב עלול להתכלות מבלאי – בין אם הרכב עומד בחניה או משתמשים בו לנסיעות, להיפגם עקב עיקום פח, שריטות, מעבר בין יד אחת לשניה, קילומטראז' גדול – כל מקדם שחיקה ברכב עלול להוריד את ערכו, כשבעל המקצוע שקובע מה יהיה ערכו ושוויו ביחס למחירון ביטוח מקיף. כך, קל וחומר לגבי פגיעה בשסי, שהיא שלדת הרכב. אם ישנה פגיעה בחלק מהשסי שעליו יושב הרכב כולו, יש לכך השלכות בטיחותיות וגם לגבי שווי הרכב.
מה חומרת הפגיעה בשסי?
רצוי להתייעץ עם בעל מקצוע שמאות רכב – בין אם מטעם חברת הביטוח או מטעם גורם חיצוני ואובייקטיבי, כדי שיקבע מה שווי הרכב. שמאי רכב של המבטחת הינו בעל אינטרס – אותו אינטרס של חברת הביטוח: להראות כי שווי הרכב נמוך ומתוך שווי זה ייגזר השווי להחזרי אחריות הפוליסה.
דו"ח השמאי – מה הוא אומר?
אם כבר הוזמן דו"ח שמאי, רצוי לשמור אותו. כאשר תהיה מחלוקת מול חברת הביטוח רכב, יהיה ניתן להציג אותו ואף לנסות לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות במידה והביטוח מופעל וישנם חילוקי דעים באשר לשווי הרכב או לחומרת פגיעת השסי.
רכב עם פגיעה בשסי – בלתי רצוי
למרות שניתן לנסוע ברכב עם פגיעה בשסי ברמה קלה, עדיין זה עלול להרתיע, מבחינה בטיחותית לרכב לפחות. גם במכירת הרכב עדיין רצוי שיהיה גילוי נאות גם לגבי כן, וזה מרתיע מקונים אחרים לרכוש זאת, אלא אם כן מדובר באנשי טרייד אין. במידה וישנו ביקוש לרכב – זה יגדיל את הסיכויים למכור אותו, ולהיפך. וכן, רצוי לא להתפשר בנוגע לאחזקתו או לרכישתו – ולוותר עליו.
לפרטים נוספים על פגיעת שסי ברכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|