|
שינויים מבניים בענף ביטוח החובה לרכב
מזה למעלה מארבעים שנים כל מי שמחזיק רכב – פרטי, דו גלגלי וכל מה שיש לו מנוע ונכלל תחת הגדרת הביטוח מחויב לעשות ביטוח חובה. תחילתה של החקיקה נעוץ בשנת 1970, בתקנות הביטוח לרכב מנועי, אשר מביא לידי ביטוי את הרצון לאפשר לכל אחד ולכל אחת לעמוד בתשלומים הרבים שעלולים להצטבר עקב טיפולים רפואיים מתאונות דרכים. כך, מסיבה הומניטארית זו, ביטוח חובה הפך להיות פועל מחייב לכל מי שמפתחות רכב ברשותו. יותר מאוחר השתכלל החוק באמצעות חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) משנת 1975, אשר מסדיר את האחריות של המבוטח לתבוע פיצויים.
חוק הפלת"ד משנת 1975
כל עוד הפצוע נמצא ברכב – בין אם הנהג או הנוסעים, הרי שהמשתמש בו (בעלי הפוליסה) חייב יהיה לפצות על הנזק הגופני שנגרם בתאונת הדרכים, אפילו אם אינו אשם בתאונה זו. גם אם הרכב בשטחי הרשות הפלסטינית – חברת הביטוח תחשיב זאת כאילו התאונה ארעה בישראל.
ריכוזיות הענף לביטוח רכב והתבזרותו
בתחילה כל הכספים היו משולמים לחברת אבנר ובסכום אחיד עבור כל רכב שעלה על הכבישים. בשלהי שנות השבעים, חלה רפורמת ביטוח רכב חובה, בה הענף הסתעף לארבעה גופים – לקרני"ת – קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים – שהחליפה את מ.מ.מ., קרן משרד התחבורה, הפול – חברה לביטוח ולאבנ"ר – האיגוד לביטוח נפגעי רכב.
חברות ביטוח שיש להן הרשאה לממכר ביטוחי רכב
כים ניתן לקבל מחירים שונים ומגוונים עבור כל לקוח בין חברות הביטוח רכב, כאשר קיימת מגבלת מינימום ומקסימום לסכום מחירי הביטוח עבור לקוח מסוים – אלו נקבעים על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר. בין החברות הללו ישנה תחרותיות שמתבטאת גם במחירים המוזלים שהמבוטחים יכולים לקבל – תוך השוואת מחירים מושכלת.
לפרטים נוספים על שינויים מבניים בענף ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|