|
משרד האוצר - מהלך להוזלת פרמיית ביטוח החובה של הרכב
ידוע, כי בכל בית בישראל יש לפחות רכב אחד בממוצע. זאת אומרת, שישנם בתי אב רבים שמחזיקים יותר מרכב אחד ואולי אפילו יותר משניים. המשמעות הכלכלית היא שצריך להתחיל לחשב כלכלת תחבורה נוחה יותר, כזו שתמציא פתרונות זולים יותר ויעילים. המכוניות של ימינו מיוצרות במטרה לענות על תקנים; תקני בטיחות, תקנים לאיכות הסביבה. מצד שני, עדיין לא נמצאה הנוסחה לרכישת רכב בזול יותר למעט עסקאות ליסינג. אולם השאלה היא לא רק כמה תשלם על הרכב, אלא כמה תשלם עבור האחזקה שלו.
אני והאוטו שלי – המדריך להתנהלות כלכלית נכונה
ראשית אפשר לרכוש רכב חסכוני. לא חייבים לקנות שתי מכוניות וגם אם כן – רכבי השטח אינם משמשים לרוב למטרתם העיקרית: שטח אלא בכביש, וגם שם היעילות הכלכלית אינה מנוצלת; משלמים הון תועפות על מיכלי בנזין ודיזל, לרוב מדליקים את המזגן ומבזבזים מהר יותר את הדלק, מחיר הביטוח יקר יותר.
התוכנית של משרד האוצר
שר האוצר מר שטייניץ מפעיל מהלך להרחבת הפרמטרים בהם חברות הביטוח עושות שימוש לקביעת תעריפי ביטוח חובה. חלק מהמאפיינים שישונו יכללו גם מאפיינים של הרכב בו נוסעים. אם יאושר המהלך, יכנסו פרמטרים הקשורים למערכת לבקרת יציבות, התראה על סטיות מהנתיב, האופן בו הרכב מניע ועוד.
ככל שהרכב בטיחותי יותר – הביטוח רכב זול יותר
אם ישנם פרמטרים שמסייעים כדי למנוע את תאונת הדרכים הבאה עם פצועים ונפגעים, הרי זה מה שיוזיל את המחיר של ביטוח חובה. אחת הסיבות לכך היא ניסיון לקרוא לנהגים לרכוש רכבים חדישים בעלי מערכות רכב חדישות. במידה ומספר הרכבים הללו יעלה, יווצר פער במחירי הביטוח וכך המחירים של דמי פוליסת הביטוח רכב השנתית גם ירדו עוד.
לפרטים נוספים על משרד האוצר, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|