|
כיצד מחושבים תעריפי ביטוח החובה
ביטוח החובה מכסה מצבים בהם נגרם נזק פיזי לנהג, יושבי הרכב או למעורבים אחרים בתאונה כמו הולכי רגל, עוברי אורח, או נהגים אחרים. מכיוון שמדבר בביטוח שמכסה פגיעות פיזיות ומכסה הואות רפואיות במקרה הצורך ביטוח זה הוא אובליגטורי, כלומר חובה לרכושו. נהיגה ללא ביטוח זה היא למעשה עבירה על החוק. חישוב תעריפי הביטוח הינו חישוב מסובך אותו יש להכיר.
תעריפי ביטוח החובה בעבר
עד לפני כעשור הונהגה שיטת המחיר האחיד עבור ביטוח רכב החובה בארץ ואותו שילמו כל הנהגים. מצב זה יצר בעיתיות מסוימת כיוון שאנשים ללא הסטוריית נהיגה שלילית שילמו כמו אלו שיש ברזומה שלהם הרבה תאונות ועבירות תנועה.למעשה במצב זה חלק מהנהגים סיבסדו את שאר הנהגים המועדים לפורענות.
הרפורמה בביטוח
בעקבות העיוות בתשלומי הביטוח שהונהגו עד אותה שנה הוחלט על רפורמה בכל ענף הביטוח. משד התחבורה החל להנהיג שיטה חדשה לחישוב דמי הביטוח שנקבעת לפי פרמטרים שונים. על מנת לקבוע את התעריף נעזרות חברות הביטוח בשני פרמטרים עיקריים. מאפייני הרכב ומאפייני הנהג. תחת מאפייני הרכב נכנסים פרמטרים כמו נפח מנוע, שנת ייצור ועוד, תחת מאפייני הנהג נכנסים פרמטרים כמו, מינו, גילו, ותק ועוד.
מה עוזרים פרמטרים אלו ?
פרמטרים אלו למעשה מסייעים לחברות הביטוח לקבוע את מחיר הביטוח ההוגן והנכון ביותר עבור כל מבוטח. ככל שרמת הסיכון של הנהג עולה בעיני חברת הביטוח כן מחיר הביטוח יגדל ואותו דבר הפוך. לכל חברת ביטוח שמורה הזכות לשים דגש רב יותר על ביטוח אחד או אחר כך שיתכנו למעשה הבדלים במחירי ביטוח בין חברות שונות. מצב זה למעשה פתח את השוק לתחרות בין חברות הביטוח. על מנת לקבל את ההצעה המתאימה ביותר יש לפנות למספר חברות ביטוח ולראות מי מציעה את ההצעה הטובה ביותר.
לפרטים נוספים על תעריפי ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|