|
מה בין נהג צעיר לנהג חדש
נהג חדש ונהג צעיר אינם מתייחסים לאותה הגדרה וכיום יש בלבול רב בים שני המונחים הללו. החוק למעשה מתייחס אך ורק לנהג חדש בעוד שחברות הביטוח רכב השונות הבאות למכור פוליסות שונות מתייחסות בעיקר לנושא נהג צעיר. בשני המקרים מדובר בנהגים שנחשבים למסוכנים יותר לעומת שאר הנהגים. על פי החוק מי שלא צבר מעל שנתיים מאחורי הגה הוא נהג שאינו מורגל לנהוג בתנאים שונים ועל כן הוא נהג מסוכן יותר.
החוק על פי חברות הביטוח
חברות הביטוח רכב מסכימות עם החוק אך טוענות כי הסכנה מקורה לא רק בחוסר ניסיונו של הנהג אלא גם בגיל הצעיר בו מקבלים נהגים את הרישיון. מבחינתה של חברת הביטוח נהג ותיק אינו זקוק לשנתיים על הכביש אחת מספיקה לו וזאת בתנאי שגילו 25 ומעלה כמו כן טוענות חברות הביטוח כי צעירים שטרם מלאו להם 24 שנים אך באמתחתם שש שנות ניסיון נחשבים כנהגים מסוכנים.
מדוע נהג צעיר הוא מסוכן?
יש מספר סיבות בגינן חברות הביטוח מייחסות סיכון רב לנהגים צעירים. שני סוגי הסיבות הן סיבות הגיוניות וסיבות סטאטיסטיות. הסיבה ההגיונית מדברת על שינוי בדפוסי הנהיגה, שתיה, לחץ חברתי וכדומה. סיבות אלו מובילות לנהיגה פזיזה הנוטלת סיכונים רבים. הסיבה הסטטיסטית מראה כי כי צעירים בני 24 ומטה מעורבים ביותר תאונות דרכים ובתאונות שהם כן מעורבים הפגיעות קשות יותר.
כיצד להוזיל את פרמיית הביטוח?
פרמיות ביטוח לצעירים הן פרמיות גבוהות בצורה משמעותית מפרמיה רגילה בשל הסיכונים הרבים שחברות הביטוח לוקחות על עצמן. למרות זאת נהגים שנוהגים למעלה משנה אחת ויכולים להראות תעודת היעדר תביעות זכאים להנחות על פרמיות הביטוח, למרות הנחה זו הפרמיה עדיין גבוהה במיוחד. שיטה נוספת להוזלת העלות היא התקנת מערכות בטיחות שונות שיורידו את הסיכון של הנהג.
לפרטים נוספים על נהגים צעירים וחדשים , השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|