|
זכויות המבוטח בתביעה של תאונת דרכים
אנו שומעים רבות ומכל עבר אותו עשייה של פוליסות לביטוח רכב , עורכים השוואות מחירים, מתלבטים בין פוליסה כזו או אחרת ולבסוף רוכשים את מה שנראה הכי מתאים בעבורנו. הרי הערך של כל זה ימדד בזמן של הפעלת ביטוח רכב בזמן אמת. למבוטח אמנם עומדות זכויות בביטוח, אולם עלולות להעביר אותו בדרך חתחתים עד שיקבל את המגיע לו, אם חברות הביטוח לא תמצאנה את הדרך להתנער מחובותיהן. האינטרס של המבוטח הוא להשיב את מצב הרכב כפי שהיה לפני מקרה הביטוח או לקבל פיצוי, אולם חברות הביטוח מחפשות איך להוזיל עלויות.
מה לעשות בזירת התאונה?
חשוב מאוד לאסוף כמה יותר מידע מזירת התאונה ומהאנשים שהיו מעורבים בעניין – לרבות עדים לתאונה. יש לעשות החלפת פרטי ביטוח רכב בשעת תאונה – לרבות שם, תעודת זהות, כתובת, פרטי התקשרות, פרטים מלאים של בעלי הרכב אם זה לא הבעלים. יש לרשום את מספר הפוליסה ואת חברת הביטוח של הנהג השני. אין להודות באשמה או לתת התחייבות שהיא בכתב או בעל פה, להזיז את הרכב או את הנפגעים במידה ויש פצועים.
לבחור שמאי
בחירת השמאי לרכב היא עניין קריטי לגובה ההחזרים. שמאי שקשור לחברת הביטוח רכב או מטעמה הוא בעל אינטרסים כמו של חברת הביטוח – הוא ירשום את המחיר לפיצוי או לשיפוי המינימלי. בחירת שמאי ניטראלי מתוך רשימת שמאים חיצוניים יכולה לסייע בקבלת סכום גבוה יותר, וכן רצוי לקבל חוות דעת שניה אף אם זה בתשלום.
איך לבחור מוסך?
בחירת המוסך תלויה בסוג הביטוח שתצטרכו להפעיל. אילו חברת הביטוח קבעה כי בכם האשם – הפעילו ביטוח מקיף לפי הסכם מוסך הסדר, ואילו מדובר בביטוח לצד שלישי משום שהצד השני אשם, תוכלו לסכם על מוסך שיתקן זאת בזול.
לפרטים נוספים על זכויות המבוטח בביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|