|
איך להתנהל אחרי תאונת דרכים מול חברות הביטוח
תאונת דרכים היא תמיד מקרה שבהפתעה, ולכן חשוב מאוד להיות ערוכים, לפחות תיאורטית, בידע איך לפעול בזמן התאונה. אנשים רבים חווים תאונה ומתמודדים איתה כשהם שרויים במין הלם או "בלאק אאוט" ולא מטפלים בדיוק כפי שהיה מצופה מהם מול חברות הביטוח. חשוב לקרוא מדריך בסיסי לביטוח רכב ובו ההוראות הללו. עבור כל נהג רכב אמור להיות ביטוח חובה בתוקף על פי החוק, וניתן לעשות גם ביטוח מקיף או צד ג' (שני האחרונים הם ביטוחי ברירה). מתוקף העניין, לפגיעות גוף ישנו כיסוי מחברת הביטוח.
פעולות שעושים מיד לאחר תאונת דרכים
תחילה, יש לבדוק מה מצב המעורבים בתאונה; האם ישנם פגועים? האם יש צורך בחישה מיידית לעזור להם? חשוב מאוד לומר, כי נהגי רכב דו גלגלי אינם אמורים להסיר קסדה אלא בסיוע של חובשים, ורצוי שלא להזיזם ממקום משכבם על הכביש. לאחר מכן, עורכים החלפת פרטי ביטוח רכב, ולצלצל לחברת הביטוח כדי ליידע ולהתחיל תהליך.
לבחור את המוסך אליו שולחים את הרכב
עבור חלק מהמבוטחים, קיים ביטוח VIP שמציע הגעה של נציג חברת הביטוח לאחר התאונה כדי לפעול בשטח במקום המבוטח, ואילו המבוטח נשלח להמשך דרכו בשלום במונית ספיישל או אם הוא נדרש לאמבולנס. חשוב לומר לגוררים לקחת את הרכב למוסך הרצוי.
דמי השתתפות עצמית – האם לשלם?
בביטוח מקיף, ישנה הברירה; לא חייבים להפעיל את הביטוח. השיקול יופעל במקרים בהם סכום ההחזר ממילא אמור להיות קטן; אם גורם מסוים מבקש פיצוי על נזק שהרכב שלכם גרם לו, יש לבדוק מהם דמי הפעלת ביטוח צד ג'. אם הם נמוכים יותר מסכום התביעה (ותקרת הביטוח גבוהה יותר) – אפשר להפעיל אותו כדי לשלם מקסימום עד לגובה מחיר דמי ההשתתפות.
למידע על ביטוח לרכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|