|
חברות ביטוח ומדיניות הנהג הצעיר
ביטוח נהג צעיר, בעיקר בישראל, הוא עניין בעייתי. מצד אחד כולם רוצים להשיג רישיון ושמחים שעברו טסט, מצד שני שזה מגיע לביטוח ונהיגה ממשית על הרכב המצב פחות מזהיר. שכן ביטוח נהג צעיר הוא אחד מסוגי הביטוח היקרים יותר בשוק. מדוע זה קורה? מה אומר החוק? הנה מספר תשובות...
כיצד הגדרת הנהג הצעיר משפיעה על התשלום
קיימת חשיבות רבה למדי לגבי עניין הגדרת הנהג צעיר למול נהג חדש. חברות הביטוח רואה בנהגים חדשים, כנהגים מועדים לפורענות. כאלו שסביר להניח שיהיו מעורבים יותר בתאונות. לכן כמעט תמיד ביטוח עבור נהג חדש הוא גבוה יחסית ותלוי בפרמיה גבוהה במסגרתו. נהג צעיר לעומת זאת, הוא נהג שיש לו ניסיון מועט על הכביש ולכן הפרמיה שלו היא לא כשל נהג ותיק, אך נמוכה יותר מזו של נהג חדש. הבעיה מתחילה בקרב חברות ביטוח אשר מסתכלות על הגדרת נהג חדש כנהג צעיר ולכן אוטומטית דורשות תשלום גבוה עבור ביטוח כל נהג שהוא בגילאים 18-24.
נהג צעיר- הגדרות נזילות
הגדרתם של נהגים צעירים בין חברות ביטוח משתנה במספר אספקטים. אחד מן האספקטים הבולטים הוא עניין הגיל. חלק מן החברות קובעות כי נהג צעיר הוא נהג בגילאי 21 ואילו אחרות טוענות כי נהג צעיר הוא עד גיל 24. אחרות מגדירות נהג צעיר לפי הניסיון על הכביש דווקא וקובעות כי עד שנתיים ניסיון על הכביש שווה ערך לנהג חדש ואלו 3-4 שנות ניסיון הן כבר נהג צעיר.
ומה החוק אומר
חוק חברות הביטוח, דורש שקיפות בעניין הפרמיה של הנהג הצעיר או הנהג החדש בטרם חתימה, אך מעבר לדרישה זו, קביעת גובה התשלום או הגילאים בהגדרת נהג צעיר, נתונים להחלטתם הבלעדית של כל אחת מחברות הביטוח בפני עצמה.
למידע על חברות ביטוח ומדיניות הנהג הצעיר, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|