|
השפעת שינויים מבניים בביטוח חובה לרכב
החוק מחייב כל נהג לבטח את הרכב שלו בביטוח חובה כדי למנוע מצבים בהם נהגים לא יוכלו לקבל טיפול רפואי בגלל עלויות גבוהות. עד שנת 1975 לא היה שום פיקוח מדיני על חברות הביטוח והן פעלו באופן פרטי לפי שיקול דעתם בלבד. מטרתו של חוק הפיצויים היה להגן על הנפגעים בתאונות אך כתוצאה נוצרה ריכוזיות בענף הביטוח והפיקוח על חברות הביטוח נותר בידי מיעוט גופים שמקור המימון שלהם הוא למעשה כספי המבטחים.
חוק הפיצויים
בניגוד לציפייה לשינויים חיוביים בענף הביטוח, החקיקה לקחה מחברות הביטוח רכב את עצמאותן ובכך יצרה ריכוז של גורמים שמפקחים על התנהלות החברות. בסוף שנות השבעים נוצרו ארבעה ארגונים: קרנית, קרן המשרד של התחבורה, ארגון פול לביטוח ואיגוד אבנר ביטוח. כתוצאה מהחוק, פרמיית ביטוח חובה משמשת למעשה כמקור מימון לגופים אלו שמשמשים גורם מפקח על הענף.
החברות המפקחות
ענף הביטוח רכב הפך לריכוזי כתוצאה מהחקיקה בתחום הביטוח ונוצרו מספר גופים מפקחים להתנהלותן של החברות. קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים, הוא תאגיד שהתחיל כגוף התנדבותי מטעם חברות הביטוח וחוק הפיצויים מגדיר את תפקידה בפיצוי נהגים שזכאים לכך. בנוסף, הקרן של משרד התחבורה שמטרתה לפעול למניעה שלתאונות הדרכים, האיגוד אבנר שמבטח נפעים מרכב וגוף ה"פול בביטוח" שמאגד בתוכו חברות שלא קיבלו כיסוי ונועד למנוע מצב בו חברת ביטוח מסרבת לבטח נהגים בגל רמת סיכון.
שינויים מבניים
חוק הפיצויים נוצר במטרה להגן על האזרחים בעזרת ביטוח מכוניות פרטיות ומסחריות, אך כתוצאה מהשינויים בתחום הביטוח, נוצרו גופים חזקים שמפקחים על החברות שתשלום פרמית הביטוח חובה משמשת מקור למימון כספי עבורם. החקיקה בתחום הפיצויים אמנם יצרה פיקוח על פעילותן של החברות המבטחות אך כוחן מוגבל ולא תמיד יכול להשפיע על בחירתן לבטח ולפצות את המבוטחים.
למידע על השפעת שינויים מבניים בביטוח חובה לרכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|