|
חקיקה משפטית וביטוח חובה
החובה בביטוח הרכב קיימת מזמן הקמת המדינה והיא אומצה מהחוק האנגלי שהיה קיים בארץ עד להקמתה. אולם התנאים וההגבלות היו שונים אז ולא היה פיקוח ממשלתי על חברות הביטוח ועל הכיסוי הכספי שהן הציעו למבוטחים. בנוסף, כדי לקבל את הפיצוי הכספי מחברת הביטוח, על המבוטח היה להוכיח שאינו האשם בתאונה, אחרת לא זכה לקבל את כספי הפיצויים.
חוק הפיצויים
חוק הפיצויים נחקק עבור האזרח, במטרה לעזור לנפגע התאונות הדרכים לקבל החזר כספי על הנזקים, גם אם היו האשמים בתאונה. החוק חוקק לאחר שבית המשפט הוצף בתביעות משפטיות נגד חברות הביטוח ונוצר צורך להסדיר חוק אזרחי שיסדיר את העניין. הרעיון המרכזי של החוק הוא שאין אשמה בתאונה ולכן גם אם האדם היה אחראי לשרשרת הארועים שיצרה את הנזק, אין זה אומר שיהיה עליו לשלם בעצמו על טיפולים רפואיים.
שינויים בקבלת פיצויים
לפני שחוק הפיצויים חוקק, תאונת דרכים לעיתים הייתה כרוכה בנזקים גופניים שפגעו ביכולתו של אדם להתפרנס ולרוב גם לא לשלם על ריפוי הנזקים ולכן היו תביעות ביטוח רכב רבות בבתי המשפט. בעקבות חקיקת החוק ענף הביטוח השתנה מהקצה לקצה ובגלל שכל אדם שנוהג מחויב בביטוח, במקרה של תאונה חברות הביטוח נאלצו לשלם פיצויים. החקיקה שינתה את התנאים לקבלת פיצויים ויצרה על חברות הביטוח חובה לשלם פיצויים, הוצאות בתי חולים ומחיה עד להחלמה מלאה של המבוטח.
יתרונות וחסרונות
בהמשך חברות הביטוח רכב החלו למכור ביטוחים משלימים כדי לכסות גם נזקים אחרים וכתוצאה מכך ענף הביטוח הפך לתחרותי והמרוויח מכך הוא כמובן הצרכן. היתרון הבולט חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא הגנה לבריאותו הציבור ללא התייחסות למי שאשם בתאונה. עם זאת, קיים גם חסרון מסוים לחקיקה והיא שמבחינת אכיפה לעיתים יש בעייה בקבלת הפיצוי הכספי וביטוח החובה אינו מכסה את כל הנזקים האפשריים אז יש צורך בפוליסות נוספות לכיסוי מקיף.
למידע על חקיקה משפטית וביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|