|
דרך התנהלות לאחר תאונת דרכים
מחירי פוליסות הביטוח משתנים בהתאם לסוג הפוליסה ולחברת הביטוח, אך ככלל מדובר בהוצאה לא קטנה ולכן חשוב לשמור על חוקי הפוליסה כדי להבטיח שירות מהיר ופיצוי כספי במקרה הצורך. במאמר זה נסביר מה צריך לעשות אחרי תאונה, מה אסור לעשות וכיצד מתנהל הליך הגשת התביעה לחברה המבטחת.
פעולות שאין לעשות לאחר תאונה
במקרה של תאונה יש לדווח לחברת הביטוח על התקרית כדי שתשלח חוקר לבדיקת נסיבות התאונה. חשוב לא למסור מידע לא נחוץ ובמקרים של תאונה קשה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד כי בהמשך ייתכן שמידע זה יהיה עקב אכילס בזמן משפט. כמו כן, אסור להזיז את הרכבים שעורבו בתאונה עד להגעת המשטרה ובמידה ואין צורך להתפנות לבית החולים, אסור לעזוב את מקום התאונה עד סיום החקירה.
כללי התנהגות לאחר תאונת דרכים
בתקרית של התנגשות רכבים החלפת פרטי ביטוח רכב בשעת תאונה עלולה לעזור או לפגוע בקבלת פיצויים. הפרטים שיש להחליף הם: שם, תעודת זהות, מספר טלפון, חברות ביטוח ומספרי פוליסה. אם מדובר בנזק חמור לרכבים יש להמתין עד הגעת שוטר ונציג מחברת הביטוח שיבדוק את הנסיבות שהביאו לתאונה וישאל שאלות על מצב הבריאות במטרה להוזיל את גובה הפיצויים ולכן חשוב להיזהר בדיווח ולדווח את המינימום ההכרחי.
נהלים בהגשת תביעה לחברת הביטוח
חוק הפיצויים מחייב את חברות הביטוח לפצות נפגעי תאונות, אך חוק זה תקף רק לביטוח חובה ולכן כל טעות בהתנהלות עלולה לפגוע בקבלת פיצויים על נזק רכוש. הגשת תביעה להפעלת ביטוח בעקבות תאונה אינה חייבת להתבצע באופן מיידי והנוהל במקרה שהנהג השני מסרב להחליף פרטים הוא להזמין שוטר למקום ומומלץ לאסוף עדויות מאנשים שהיו עדים לאירוע למטרת הוכחה מול חברות הביטוח.
למידע על התנהלות הביטוח לאחר תאונת דרכים, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מיד |
|