|
ביטוח רכב – זכויות שאסור לוותר עליהן
יש נטייה לחשוב שחברות הביטוח שאצלן אנו עושים את הפוליסות, הן המחליטות הבלעדיות כיצד ואיך צריכה להיראות הפוליסה שלנו. הסעיפים והמונחים שנמצאים בפוליסת הביטוח צריכים להיות מובנים ללקוחות וזכותכם לדרוש הסבר על פרטים שאינכם מבינים
כל הנושא של ביטוח רכב יכול להיראות מסובך לאחד, ופשוט לאחר. גם למי שהאותיות הקטנות בחוזה הפוליסה לא נראות כמו סינית, כל עניין הביטוח יכול להיות נושא מורכב מאוד. ישנם הרבה סעיפים שאיננו יודעים אפילו שקיימים, לעיתים בגלל שהביטוח נסגר בשיחת טלפון ואנו לא קוראים את כל פרטי הפוליסה, ולעיתים אנחנו כן קוראים, אבל קשה להבין מה עומד מול עינינו. כמובן שהרבה פרטים הם לא רלוונטיים אל מי שמבטח את רכבו, אך ישנם מספר מושגים שעדיף לדעת בדיוק מה הם אומרים.
שמאי וגרירות
לכל חברת ביטוח יש מספר שמאים שעמם היא עובדת, כמו גם חברת גרירה שאליה מופנות הבקשות לגרירה של הלקוחות שנתקעים עם רכבם. הלקוח יכול לבחור בעצמו את שמאי הרכב שירצה מתוך הרשימה של השמאים שעובדים עם החברה, אך יש לקחת בחשבון שלפעמים השמאים יכולים להיות בעלי אינטרסים משותפים עם חברת הביטוח. שמאי חיצוני לבטח יעלה יותר כסף, השאלה היא מה תעדיפו.
דו"ח שמאי
במקרה של תאונה, חברות הביטוח לא חייבת לקבל את הדו"ח של השמאי, בין אם הוא עובד איתה בשיתוף פעולה ובין אם הוא חיצוני. אם חברת הביטוח לא מקבלת את הדו"ח, ניתן לערער אצל השמאי הראשי במשרד התחבורה, שיכריע בנושא מול חברת הביטוח.
מוסכי הסדר
בפוליסות השונות ישנם מספר מוסכי הסדר אשר עובדים עם חברות הביטוח, אם ברשותכם רכב חדש, בדקו שמוסך ההסדר של הביטוח גם עובד עם החברה שממנה רכשתם את הרכב, כי בדרך כלל ישנה אחריות של שנתיים או שלוש שנים, שמותנית בכך שהרכב יהיה מטופל רק במוסכים מורשים, לא כל מוסכי ההסדר של הביטוח הם מוסכים מורשים ליצרנית רכב זו או אחרת.
למידע על ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|