|
משרד האוצר - מהלך להוזלת פרמיית ביטוח החובה של הרכב
אחזקת רכב אחד לפחות במשפחה – הוא עניין של מה בכך, ולמרבית הצעירים ישנם רכבים המשמשים אותם ללימודים, עבודה ולבילויים. עבור רבים, ההוצאה על הרכב מספיקה בלבד כדי להעמיס על לוח ההוצאות החודשיות והשנתיות המצטבר. אל ההוצאות הללו מתווספות הוצאות של רכישת ביטוח רכב, משום שמשרד האוצר מחייב זאת. משרד האוצר עומד למעשה מאחורי כל מהלך של רפורמה בביטוחי רכב, ומפקח גם על הפוליסות ועל חברות הביטוח שמוכרות אותן. לא בכדי, יהיה זה גם משרד האוצר שמקל על המחירים בביטוח, ולמעשה, ניתן לצפות ברפורמה האחרונה במחשבון ביטוח חובה לרכב.
מחירי ביטוח חובה
למרות שהמחירים בביטוח חובה יחסית יציבים עבור מבוטח אחד או משנהו ופערי המחירים נעים סביב מאות שקלים בלבד, אולם עבור קהל הרוכבים על דו גלגל למשל עדיין המחירים נותרים גבוהים יחסית. מחירי ביטוח חובה נעים בין כמה מאות לאלפי שקלים בהתאם למבוטחים ולרכבים עליהם נוסעים. הגיע הזמן, שיחד עם מכלול הפוליסות האחרות שרוכשים במהלך השנה כמו ביטוח מקיף וצד ג', תהיה הקלה לפחות בביטוח שחייבים לרכוש.
איך מתבטאת ההקלה במחיר?
ככל שהוסיפו יותר פרמטרים למחשבון ביטוח חובה לרכב, כן ניתן לערוך בניואנסים המתקבלים הפרדה, ולהתייחס לשונויות הללו באמצעות תמחור. רכבים שנמצאו להם מערכות בלמים משוכללות או שיש להם מיגונים רבים ככל שניתן – אלו יהיו רכבים שיזכו להנחות במחיר ביטוח חובה.
אפשרות להשוות
ניתן להשוות את המחירים בין החברות ולמצוא מאין נובע ההבדל. אמנם כלל החברות משתמשות באותם פרמטרים כדי לייצר את המחיר הסופי, אולם המחיר הסופי בנוי ממספר מרכיבים – סעיפי ביטוח עליהם תובעים במקרה הצורך, ולכל סעיף וסעיף כזה ישנם דמי השתתפות עצמית וכיסוי מרבי שעד אליו ניתן לגזור את סכום הפיצויים.
למידע על מחירי ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|