|
גבול אחריות לביטוח צד ג' לרכב
בביטוח רכב, אתם בעצם תופרים לעצמכם רשת הצלה, עבור מקרים בלתי צפויים של תאונות דרכים ומקרים נוספים. העסקה היא למעשה – הפעלת הביטוח בזמן אמת, לפי הוראות החוק או מידת הכדאיות בהתאם לביטוח חובה או מקיף. במידה שלא קרה מקרה ביטוח – לא מפעילים את הפוליסה, אולם אילו קרה מקרה ביטוח – ישנם מצבים שבהם ניתן לשקול אם לתבוע את הביטוח או לא. חלק מן השיקולים יהיו כרוכים בתקרת הביטוח. בפוליסה לצד שלישי למשל, תקרת הביטוח יכולה לשנות את סכום החיסכון בתביעות צד ג'.
למה להגדיל גבול אחריות בביטוח צד ג'?
הגדלת האחריות בפוליסה לצד שלישי משמעה הגדלת סכום הפיצויים האפשרי לתביעה. אילו הצד השלישי יתבע את המבוטח, הרי שזה ישלם רק את דמי ההשתתפות העצמית. היתרה – תוחזר מחברת הביטוח רכב עצמה. אילו הצדדים השלישיים תובעים יותר מאשר ניתן בגבול האחריות, המבוטח ישלם את הפער מכיסו, לאחר שחברת הביטוח תסיים לשלם מקופתה.
ביטוח לצד שלישי
ראשית, צריכה להיות הסכמה באשר ל"מיהו צד שלישי נכון לאותו המקרה". יכו להיות שמה שנראה כמו מצב אחד בשעת אמת יתפרש למעשה בהמשך כמצב שונה והיוצרות ישתנו. בחירת צד ג' – הצד שלא אחראי לתאונה (ויכולים להיות מספר צדדים כאלו למקרה תאונה יחיד) הוא למעשה בחירת הצד שיכול להחליט אם לתבוע את הפוגע. ההתנהלות הבירוקרטית תתרחש בןי חברות הביטוח עצמן.
גבול אחריות לתאונת שרשרת
בביטוח לצד שלישי, מוסיפים סעיף נוסף, לפגיעות שרשרת. בכלל זה, אותו מבוטח שהוחלט כגורם לתאונת השרשרת יהיה יכול להשיב מכיסה של חברת הביטוח עד לסכום תקרת הביטוח שהציבה מלכתחילה. לפיכך, רצוי לבקש פירוט בביטוח צד ג', ולהבין מהו גבול האחריות גם במקרה הספציפי הזה.
למידע על גבול אחריות לביטוח צד ג', השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|