|
צד ג' לא מודה באשמה בעת תאונת דרכים. מה עושים?
כאילו שאין זה מספיק שקורה תאונת דרכים – הבהלה והלחץ, חוסר הודאות ועגמת הנפש הם אלו ששולטים באוירה הכללית. כדי לאפשר לפחות פיתרון פיננסי עבור הנזק שנעשה בתאונה, חברות הביטוח מחייבות החלפת פרטים בין המעורבים בתאונה. לאחר בירור זה ותיעוד מקסימלי של התאונה, נציגי חברות הביטוח וחוקרים מתארים את המצב שהתרחש, וקובעים מי היה האשם בתאונה, לפי זה נקבע גם צד ג'.
מי הוא צד ג'?
"צד ג'" הינו כל גורם שאינו המבוטח או המבטח, שני הצדדים שכרוכים זה בזה באמצעות פוליסת הביטוח. צד ג' יכול להיות כמה גורמים ביחד שמעורבים בתאונת הדרכים. מאידך, כאשר קובעים ביטוח לצד שלישי, הכוונה היא ביטוח שמכסה את הוצאות התביעה אילו אותו צד שלישי הוא הנפגע בתאונת הדרכים מן הרכב של המבוטח.
מה עושים כשצד ג' אינו מודה באשמה?
חובת החלפת הפרטים קיימת, וגם אם הצד השלישי ברח, רצוי להיעזר בעורך דין תחבורה טוב (ניתן לקבל החזרי ביטוח אודות שירותי עו"ד גם במסגרת הביטוח המקיף) – אותו עורך דין יתחקה אחר עקבותיו של הצד הפוגע לאור הראיות והעדויות שנצטברו. במידה שהוא מוסר פרטים אולם אינו מודה בטעות – כאן הכף מוטית לפי הכרעת הדיון בנושא והצגתו בידי עורך הדין.
איך להגביר סיכויי זכייה בתביעה זו?
ניתן לגבש ראיות גם לאחר התאונה תוך צילום של המקום, אולם חשוב להעניק משנה תוקף לראיות אלו תוך תיעוד מיידי של הנתונים – גם באמצעות טלפון סלולרי, ולחזור על התיעוד במועד דומה לזה של התאונה עצמה. חשוב לתעד את מצבם של כלי הרכב לפני ולאחר התאונה ולגבות עדויות ופרטים מזהים של העדים שנכחו במקום. הדבר החשוב ביותר הוא למעשה הבטחת קיומו של ביטוח צד ג' עוד לפני קרות התאונה – משום שזהו תנאי בסיסי לקבלת פיצוי מחברת הביטוח.
למידע על ביטוח צד ג', השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|