|
הרפורמה בביטוח רכב חובה
אחת למספר שנים ישנה רפורמה בביטוח רכב. הרפורמה המרכזית הייתה בשנת 2004, כשזו הייתה השנה שחותמת את הרפורמה שנמשכה לאורך מספר שנים החל משנת 1997, ולמעשה החלה תחרות בעולם הפוליסות, גם בין פוליסות ביטוח חובה שנחשבות לסולידיות ולאחידות באופן יחסי. מאז ועד להיום, יש מקום לערוך השוואת מחירים – ואפילו באופן שיטתי, כדי להבין מהי הפוליסה המשתלמת ביותר – הן במחיר והן בתנאים ובשירות שהיא מקנה. המחירים צנחו והחלו להיות תואמים לנתונים של בעלי הפוליסות. לא עוד תשלום אחיד, אלא מחיר מותאם ללקוח.
רפורמה שמעודדת נהיגה זהירה
משמעות הפוליסה הייתה בחלקה גם עידוד לנהיגה זהירה; מי שנוהג באופן זהיר, אין לו הרשעות ביטוח או שלילות רישיון נהיגה בשלוש השנים האחרונות למועד חידוש הפוליסה והציג זאת בטופס היעדר תביעות ביטוח רכב – יקבל הנחה. גם רכבים שעברו תאונות רבות ועלולים לסכן את הנוסעים או את סביבת הנסיעה עלולים שלא להיות מקובלים על חברת הביטוח.
רפורמה שנעשתה בעשור השני של שנות האלפיים
בעשור השני של שנות האלפיים נכנסה לתוקף רפורמה נוספת; ציון של נוכחות מערכות בטיחות ברכב כמו למשל כריות אויר, מערכות לבקרת יציבות או מערכות להתרעה על מצבי נהיגה מסוכנים מאפשרות הקלה במחיר, כיון שהן מפחיתות את הסיכון של הנוסעים ברכב להפגע, כך שלא תוגש תביעת ביטוח.
צפויות רפורמות נוספות
בעתיד אמורים עוד להוסיף ולהתייחס גם למצב הקילומטראז' שעשה הרכב משנה לשנה (זה רשום ברישיון הרכב) כדי להבין כמה זמן נמצא הרכב על הכביש באופן ממוצע. רכב ששהה פחות זמן בכבישים צפוי לביטוח רכב זול יותר, כיון שהוא פחות מסתכן בזמן נסיעה. הרפורמות אמורות להיות מאושרות על ידי חברות הביטוח על סמך נתונים שונים – גם סטטיסטיים, ולבסוף – על ידי המפקח על הביטוח שבמשרד האוצר.
למידע על הרפורמה בביטוח רכב חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|