|
מבנה תעריף ביטוח חובה לרכב פרטי
ביטוח חובה לרכב בנוי באותו האופן עבור כל המבוטחים. זהו ביטוח שיש לו אותה מטרה ברורה – להחזיר כיסויים שונים בדמות פיצויים כספיים בדרך כלל בתביעות ביטוח שעוסקות בעניין גוף ונפש. פגיעות גוף ונפש שנעשו ונתגלו במהלך וגם לאחר תאונת הדרכים אמורות לזכות את המבוטחים בפיצויים. ביטוח זה, יש לו אותם סעיפים קבועים והמחיר בדרך כלל אינו נע בפערים גדולים באופן יחסי מן הביטוח הזול ביותר אל היקר, אם כי ישנן סיבות שונות לפערי המחירים – ורצוי להבין לפיכך איך עובד עניין התעריף בביטוח חובה לרכב.
נהגים ברי סיכון
נהגים שיש להם היסטוריה ביטוחית לאורך שלוש השנים האחרונות לפחות כנהגים ברי סיכון – כלומר שעשו תאונת דרכים בה הורשעו על ידי חברת הביטוח כאחראים לה, או במידה שנשלל רישיונם – הרי שיש בכך סיכון לא קטן. בהתאם לאופן תפישת חברת הביטוח את אותו הסיכון, היא תתמחר את הפוליסה באופן יקר יותר עבור סיכון גדול יותר.
גורמים שמשנים את התעריף
ישנם גורמים שעשויים לשנות את התעריף ולהשפיע גם לטובה על המחיר. ביניהם – יכולת להראות שהנהג יחסית זהיר – באמצעות טופס היעדר תביעות, מענה על דרישות המיגון לרכב, נהג יחיד ברכב או בעל משפחה עם ילדים, ותק רישיון נהיגה רב ועוד.
נהגים חדשים וצעירים
נהגים צעירים ונהגים חדשים אלו שני סוגי נהגים שונים אשר מעלים את רמת המחירים בפוליסה, פשוט משום שרמת הסיכון בנהיגתם גדלה. חשוב לציין, כי בין הגילאים 21-24 ישנו שוני בין חברות הביטוח בתפישת נהג צעיר – מהו, ולכן רצוי לברר במיוחד עבור נהגים שבין הגילאים הללו, באיזה מחיר של פוליסה ניתן לקבל את ההצעה – כאן יראו לרוב פערי המחירים הגדולים ביותר בביטוח חובה.
למידע על מבנה תעריף ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|