|
אבולוציית שיטות ביטוחי הרכב
ביטוח רכב כולל שלושה סוגים של ביטוחים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד שלישי. ביטוח חובה הוא הביטוח הממשלתי שכל רכב חייב בו, ואילו השניים האחרים – אלו ביטוחי רכוש שאין חובה לעשות אותם, אולם המציאות מראה, שעשייתם עשויה לחסוך רבות למבוטחים. ענף הביטוח לרכב עובר שינויים ותהפוכות לאורך השנים, ומתעצב על פי הוראת הממשלה ולפי הצרכים שעולים מעל לפני השטח. תחילת הצורך בביטוח חובה ממשלתי – לפחות על מנת לאפשר למעורבים בתאונה להתגבר על הקשיים הכלכליים ולטפל בכל הנזק הגופני שנעשה לנהג, לנוסעים ולהולכי הרגל.
שנת 1970
תחילת המהפכה נעוצה בשנת 1970, עם הקמתה של חברת אבנר, האיגוד לביטוח נפגעי רכב. חברת אבנר הציעה מחירים אחידים לכלל פוליסות ביטוח החובה – אולם הצעה זו סיפקה לאותם נהגים בלתי זהירים כיסוי ביטוחי על חשבונם של הנהגים הזהירים שלמעשה אינם משתמשים ממילא לאורך השנה בפוליסה.
שנת 1975
בשנת 1975 הוקמה חברת קרנית, אותה ניתן לתבוע גם כאשר אין לנהג ביטוח חובה. נוסעים בכלי רכב שאין בו ביטוח חובה גם הם יכולים לתבוע את חברת קרנית, כמו גם הולכי רגל שנפגעו בתאונת פגע וברח.
רפורמה של שלהי המילניום
בשנת 1997 החל תהליך הפרטת חברות הביטוח – תהליך שנמשך עד לשנת 2004 באופן הדרגתי, ובו המכירות והכיסויים עברו מחברת אבנר אל חברות הביטוח השונות שהחלו להציע מחירים תחרותיים ועל סמך חישובים של מגדרי הסיכונים בחברה. במסגרת זו, נהגים רבים מצאו את עצמם חסרי ביטוח והופנו לחברת הפול- חברה שמורכבת מכלל חברות הביטוח המפרישות מדי שנה סכומים המגבים את פעילותה.
פועלה של חברת הפול
אל חברת הפול פונים לקוחות שמסורבים בחברות הביטוח. חברת הפול תציע פוליסת ביטוח יקרה פי 2 ולפעמים גם פי 3 – אולם זו הברירה היחידה. אצל מבוטחים רבים שהם בעלי רכב דו גלגלי – זו הייתה האפשרות היחידה עד לפני מספר שנים, אולם כיום חברות הביטוח מספקות פוליסות ביטוח גם עבור לקוחות אלו.
למידע על ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|