|
פרסונליזציה בביטוחי רכב
פוליסות ביטוח מטבען מותאמות על פי מאפייני הלקוחות והצרכים שבשוק. הן עוברות רפורמות שונות בהתאם לכך. עם הזמן, מוספים עוד ועוד סעיפי ביטוח שלא רק יוסיפו תחרות בין חברות הביטוח על אותו פלח לקוחות, אלא שיתאימו לאותו הלקוח את המחיר – לא פחות ולא יותר; לא פחות ממה שיגיע לנהג שיש לו שלילות רישיון ותביעות ביטוח רכב ולא יותר מכל נהג אחר שהוא זהיר ואינו נושא בהיסטוריית תביעות. התאמה כזו של פוליסת ביטוח לפרופיל נהגים מסוים נקראת "פרסונליזציה" של ביטוחי רכב ובענף ביטוח הרכב בארץ צפויים לקרות בתחום זה עוד שינויים.
מוצרים שמתאימים לפלח אוכלוסיה מסוים
מי שיש לו תביעות ביטוח רכב ודאי יעשה שימוש בסעיף כינון הפוליסה; הסעיף מכוון למי שאמור להשתמש שוב ושוב בפוליסה באותה שנת ביטוח, ולא לרוקן את קופת הביטוח מאותו הסכם שנחתם מלכתחילה. לדוגמה – לאחר תביעת ביטוח שבה המבוטח קיבל פיצוי על חלק מן הסכום שבפוליסה או על מלואו, הותיר את הקופה בביטוח ריקה או מלאה בחלקה. בתביעה הבאה לא יהיה מאגר כספי אלא אם ממלאים אותה מחדש ומשלמים כמה שפחות על כינונה.
אפליה על רקע מגדרי – הוסר
נכון, אמנם הנשים נוהגות בטוח יותר. איך יודעים? לפי נתונים סטטיסטיים. גם אם זה נתון לשיקול דעת אם להפעיל את הפוליסה לפחות של הביטוח המקיף, הרי בתביעות ביטוח רכב שהיו בהן הרוגים מעורבים 25% אחוזים מכלל המשתתפים- נשים. כל השאר שמעורבים בתאונות אלו הם גברים. יחד עם זאת האפליה בין מחירי פוליסות לגברים ולנשים בוטלה.
נהגים צעירים
נהגים צעירים אינם חוסים באף מקום בהוזלה של המחיר. הנהגים הללו מלכתחילה מקבלים מחיר גבוה יותר מכל נהג זהיר אחר, כיון שהם נכללים בסטטיסטיקה עצובה של תאונות דרכים – גם קטלניות. כאן יש מקום להשוות את המחירים בין חברות הביטוח במיוחד לאחר גיל 23.
למידע על ביטוח מקיף, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|